صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

گمانه زنی درباره آینده سیاسی حسن روحانی پس از دیدار با رهبر انقلاب

نمازی یکی از فعالان اصلاح طلب در مورد اظهارات سلیمی نمین درباره علت عدم عضویت حسن روحانی در مجمع تشخیض گفت: بعید است که این اظهارات آقای سلیمی نمین درست باشد.

عباس سلیمی‌نمین فعال سیاسی  در گفت و گو با انتخاب در این باره گفته است: «شنیده می‌شود که آقای روحانی مایل بودند به مجمع تشخیص مصلحت نظام راه پیدا کنند اما رهبری فرموده‌اند که ایشان مجمع را قبول ندارند، حال چگونه می‌توانند در مجمع تشخیص مصلحت نظام منشا تاثیر و خدماتی باشند چراکه در دوران ریاست جمهوری‌شان علیرغم اینکه چندین بار من تذکر داده‌ام که در مجمع شرکت کنند اما به هیچ وجه این کار را نکردند.»

این در حالی است که علی محمد نمازی،فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در این باره به آفتاب یزد می‌گوید: « بعید است که این اظهارات آقای سلیمی نمین درست باشد. تا جایی که من می‌دانم دیدار آقای روحانی و مقام معظم رهبری یک دیدار غیر کاری و دوستانه بوده چرا که بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری آقای روحانی، ایشان به دفتر مقام معظم رهبری مراجعه نکرده بودند و دیداری هم با مقام معظم رهبری نداشتند؛ تا جایی که من شنیدم از دفتر مقام معظم رهبری با ایشان تماس می‌گیرند و جویای حال ایشان می‌شوند و این موضوع منجر به دیدار آقای روحانی و مقام معظم رهبری شده است. از ابتدا هم ظاهرا تاکید بر این بوده که دیدار کاملا دوستانه و غیر کاری باشد و حتی وارد بحث‌های مهم سیاسی نشوند. با این اوصاف من بعید می‌دانم آقای روحانی چنین درخواستی از مقام معظم رهبری کرده
باشند.»
وی تصریح کرد:« با جو سازی‌هایی هم که در دوره دوم ریاست جمهوری آقای روحانی صورت گرفت، احتمال اینکه ایشان به ریاست مجمع منصوب شود بسیار کم است.یعنی ایشان درخواست عضویت در مجمع را مطرح نکرده‌اند و نمی‌خواهند که عضو شوند، به فرض اینکه عضو هم بشوند درصد ریاست ایشان بر مجمع بسیار پائین است. من فکر می‌کنم ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام آقای لاریجانی خواهند ماند و در صورت تغییر هم فکرمی کنم به سنت زمان آقای هاشمی باز خواهیم گشت که ایشان هم زمان هم رئیس جمهور بودند و هم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام. بنابراین این خبر به طور کلی درست نیست.»

 

منبع: آفتاب یزد

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۱۶۵
تاریخ: ۱۴۰۰/۱۰/۱۱     ساعت: ۱۰ : ۵۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
  • ٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 18 2024