صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

تشکیل وزارت بازرگانی در دولت تصویب شد

دولت با طرح مجلس برای تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل دو وزارت خانه صنعت و معدن و همچنین وزارت بازرگانی موافقت کرد‌.

به گزارش تسنیم برخی نمایندگان مجلس، با توجه به ضرورت نظارت بر بازار و تسهیل تجارت طرح تفکیک وزارت صمت را در دستور کار قرار داده‌اند‌. بر این اساس ظاهراً طرح مذکور در دولت نیز مطرح و موافقت اولیه با این طرح کسب شده است.

همچنین در این باره سخنگوی دولت در توئیتی نوشت:

«‏دولت امروز با طرح تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرد. از جمله دلایل اعلام موافقت تقویت و تجمیع ابزارهای نظارتی دولت بر بازار، کنترل مؤثرتر قیمت‌ها، تسهیل تجارت و رونق تجارت خارجی، سیاست‌گذاری واحد و چابکی در امور بازرگانی و حمایت جدی‌تر از مصرف‌کننده بود.»

گفتنی است دولت دوازدهم در سال 1396 لایحه‌ای با موضوع انفصال بخش بازرگانی از وزارت صنعت به مجلس فرستاد، اما مجلسی‌ها به این طرح روی خوش نشان ندادند. دولت سه بار دیگر درخواست خود را مبنی بر تفکیک این دو وزارتخانه تکرار کرد و نهایتا توانست نظر مجلسی‌ها را تغییر داده و چراغ سبز را از آنها بگیرد. 

اما این طرح از فیلتر مرحله بعد یعنی شورای نگهبان عبور نکرد و باز هم به مجلس برگشت؛ این بار در تاریخ 21 اردیبهشت بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی در  دستور کار جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و نهایتا رای نیاورد.

هیأت رئیسه مجلس دهم نیز در این جلسه اعلام کرد: «از آنجایی که این طرح چندین بار در دستور کار مجلس آمده، دیگر آن را بررسی نمی‌کنیم.»

 

منبع: آخرین خبر

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۸۵۳
تاریخ: ۱۴۰۱/۴/۶     ساعت: ۴ : ۴۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
  • ١٧ شوال ١٤٤٥
  • Apr 26 2024