صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله: ترور فرماندهان سپاه نشان‌دهنده قدرت رژیم صهیونیستی نیست

رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: اقدام اسرائیلی‌ها به ترور سردار محمدرضا زاهدی و فرماندهان دیگر سپاه پاسداران در دمشق به هیچ وجه نشانی برای قدرت آنان نیست، بلکه بهره‌گیری بی ارزش از یک سلاح مرگبار و مخرب است و اثباتی بر این است که مردم، مقاومت و رهبران ما مورد هجوم دشمنی ظالم و گنهکارند.

دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی امام سید علی خامنه ای و جمعیت معارف اسلامی طی مراسمی که در مجتمع امام مجتبی (ع) بیروت برگزار شد از مجموعه کتابهای تفسیر قرآن امام خامنه ای تحت عنوان "سلسلة بیان القرآن" رونمایی کرد. مجتمع امام مجتبی ع در حومه جنوبی بیروت (الضاحیة الجنوبیة لبیروت) واقع شده است. مراسم مذکور با حضور رئیس شورای اجرایی حزب الله حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم صفی الدین و دیگر شخصیت های سیاسی و دینی برگزار شد.
در این مراسم رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در سخنانی به ویژگی‌های روش تفسیری امام خامنه ای پرداخت و اشاره کرد که آنچه که این تفاسیر را متمایز می سازد این است که امام خامنه ای -بر خلاف برخی مفسران- زمینه‌های فهم قرآن را محدود به حوزه خاصی نمی کند، بلکه در را برای فهم قرآن از ابعاد و زمینه های گوناگون گشوده است و همچنین از روح اسلام و بینش ها و نگرش های آن برای فهم آیات و رخدادها و داستان های قرآنی بهره برده است.
سید هاشم صفی الدین افزود: از خصوصیات این تفسیر پویایی، زنده بودن و عملی بودن آن است و این یکی از ویژگی‌های شخصیتی امام خامنه‌ای است که حرکت و اقدامات خود را بر اساس استناد و مراجعه به قرآن کریم استوار می‌سازند هم در جایگاه تجربه و هم در اقدام؛ در سطوح تصمیم‌گیری، تعیین خط مشی و سیاستگذاری و همچنین در رسیدگی به موضوعات مبتلا به مردم.
وی همچنین در خصوص تجاوزات مستمر به نوار غزه خاطرنشان کرد: به واقع آنچه ارتش اسرائیل را عاجز و ناتوان نموده همانا صبر اسطوره‌ای مردم غزه است البته ضمن اهمیت توپ و تانک و مسلسل. وی افزود: این تجربه ثابت خواهد کرد که خداوند یهودیان را به دلیل قلدری، استکبار، طغیان، ظلم، و چالش انگیزی جهان به ذلت خواهد کشاند.
سید هاشم صفی الدین تاکید کرد: اقدام اسرائیلی‌ها به ترور سردار محمدرضا زاهدی و فرماندهان دیگر سپاه پاسداران در دمشق به هیچ وجه نشانی برای قدرت آنان نیست، بلکه بهره گیری بی ارزش از یک سلاح مرگبار و مخرب است و اثباتی بر این است که مردم، مقاومت و رهبران ما مورد هجوم دشمنی ظالم و گنهکارند. این هدفگیری اخیر بزرگان ما باعث می‌شود تا  محور مقاومت بر مقاومت خود پافشاری بیشتری نماید و همچنین حمایت از مقاومین در فلسطین و کل منطقه با قدرت، حضور و تاثیر بیشتری افزایش یابد.
وی همچنین اشاره کرد: قتل و کشتار مستمر، نسل‌های محکم و نیرومندی را در سراسر منطقه ایجاد خواهد کرد که برای از بین بردن رژیم صهیونیستی آماده شهادت خواهند بود. وی به دشمنان هشدار داد که هرکه علیه این رهبران دست درازی کند، باید منتظر واکنش‌های متقابلی باشد که هیچ‌کس در جهان توقع و انتظار آن را ندارد.
گفتنی است در این مراسم رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت حجت الاسلام و المسلمین سید کمیل باقر زاده به شخصیت قرآنی امام خامنه ای اشاره نموده و بیان داشت: رابطه امام خامنه‌ای با قرآن رابطه ای بسیار نزدیک و دیرینه‌  است که به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی باز می گردد و تا دوران تصدی‌شان بر ریاست جمهوری و بعد از آن تا زمان رهبری ایشان بر انقلاب اسلامی ادامه یافته است.
وی از برجسته‌ترین خدمات امام خامنه‌ای در حوزه‌های قرآنی را در سطوح ترجمه، تفسیر، تألیف، برگزاری جلسات تفسیری و دروس قرآنی، تا خدمات قرآنی فراوانی که زیر نظر ایشان انجام می شود بیان کرد مانند تأسیس شورای عالی قرآن در جمهوری اسلامی ایران، تاسیس رادیو قرآن، مرکز چاپ و نشر قرآن کریم و پشتیبانی از مسابقات بین‌المللی قرآن و برپایی محافل انسانی با قرآن کریم.
باقرزداه تاکید کرد که مهم‌ترین بعد رابطه امام خامنه‌ای با قرآن کریم، بعد رهبری است و آنچه امام خامنه‌ای را متمایز می‌کند این است که رهبری ایشان بر امت و پروژه تمدنی انقلاب، رهبری قرآنی است و اینکه ایشان در گفتار، ادبیات، راهکارها و تصمیم‌گیری‌ها به آیات قرآن استناد می نمایند. وی افزود ثمره رهبری قرآنی حاکمیت قرآن، احکام و معارف آن بر جامعه است.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۲۵۹۸
تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۲۰     ساعت: ۲۰ : ۴۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024