صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

آیا حبابی شدن بازار رمز ارزها نزدیک است؟

بسیاری از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال معتقدندNFTها با حدود ۲ میلیارد دلار درآمد در ماه، حرکتی ناپایدار دارند و نوعی حباب در آن حال وقوع است با این حال سرمایه گذاران همچنان نسبت به فناوری زیربنایی این حوزه خوش بین هستند.

علاقه مندان به کریپتو این هفته در یکی از رویدادهای هنری برتر جهان به ساحل میامی، فلوریدا رفتند. برای اولین بار، "Art Basel Miami" چندین نمایشگاه NFT را به نمایش گذاشت. این شهر همچنین میزبان بیش از 200 رویداد دیگر بود که تمرکز بیشتر بر روی فناوری زیربیایی این مجموعه‌های دیجیتال بود.
طبق برآوردهای اخیر جی پی مورگان، طبقه دارایی جدید تقریباً 2 میلیارد دلار در ماه افزایش می یابد همچنین تجزیه و تحلیل DappRadar نشان می دهد که حجم NFT در سه ماهه سوم سال میلادی با 38000 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 10.7 میلیارد دلار رسیده است.

با هم نظرات برخی از فعالان صنعت بلاکچین درباره NFT را بخوانیم:
تریستان ایور، رئیس استراتژی FTX ایالات متحده مستقر در میامی، گفت تبلیغات در حوزه NFT به نفع تمام بخش‌های صنعت کریپتو است، حتی اگر برخی از آن بیش از حد ارزش گذاری شوند. به گفته ایور، هنر دیجیتال می تواند راه کم خطرتری برای آشنا کردن مردم با فناوری بلاک چین باشد.

ایور به CNBC گفت: همه ما درک اولیه ای از ارزهای دیجیتال و بلاک چین نداریم – این گام بعدی به سوی پذیرش انبوه است. NFT ها اولین باری است که افراد زیادی با ارزهای دیجیتال و بلاک چین ارتباط برقرار می کنند. فناوری بلاک چین قبلاً مترادف بیت کوین بود. اما در چند سال گذشته، بلاک‌چین‌های مختلفی ظاهر شده‌اند که اکنون از مواردی مانند برنامه‌های مالی و بازی‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کنند. همچنین به عنوان دفتر کل توزیع شده شناخته می شود، مهمترین مزیت برای ایجاد یک بلاک چین این است که آنها "غیرمتمرکز" هستند. هیچ مقام مرکزی این شبکه ها را کنترل نمی کند و هیچ نقطه ای از شکست وجود ندارد. مدافعان می گویند که شفاف تر است. برخی از سرمایه گذاران فناوری آن را موج بعدی اینترنت می دانند و آن را « Web3» می نامند.

آدام جاد، رئیس بخش ارزهای دیجیتال در LionTree، گفت که برخی از پروژه‌های خاص NFT «تا حدودی حبابی هستند». اما او هنوز هم فضایی برای رشد در این دسته و موارد استفاده جدید حول هویت، مشوق‌های اجتماعی، بودجه راه‌اندازی، سرگرمی و مد می‌بیند.

جاد گفت: «یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌ها در حال حاضر پیرامون رابط‌های کاربرپسند و تجربیات افراد روزمره است که NFT‌ها را قابل دسترس، ارزشمند و اقتصادی می‌کند. زمانی که افراد عادی در خرید یک NFT به اندازه خرید یک قهوه احساس راحتی کنند، Web3 سود خواهند برد.

منبع:CNBC

 

منبع: آخرین خبر

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۰۵۵
تاریخ: ۱۴۰۰/۹/۱۳     ساعت: ۱۱ : ۱۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024