صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

زیان کشور معروف به پولشویی از عدم تبدیل ذخایر طلایش به بیت کوین

رئیس جمهور السالوادور، کشوری که به پولشوی معروف است از زیان عدم تبدیل ذخایر طلایش به بیت کوین گفت. نایب بوکله، رئیس جمهور این کشور اعلام کرد کشورش ۴۴هزار ۱۰۶ اونس ذخیره طلا دارد و معتقد است اگر السالوادور طلای خود را فروخته و بیت‌کوین را در سال گذشته می‌خرید، اکنون ارزش آن ۱۲۵ میلیون دلار بالاتر بود.

نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور، در گفتگو با پیتر شیف، جزئیاتی درباره ذخایر طلای کشورش را رسانه ای کرد.
شیف پس از اینکه بوکل اعلام کرد کشورش 100 بیت کوین دیگر خریده است، اظهار کرد زیرا قیمت بیت کوین جمعه شب از 52 هزار دلار به کمتر از 44 هزار دلار رسید. افت های بسیار بیشتری در راه است. قصد دارید چقدر پول مالیات دهندگان را هدر دهید؟»
رئیس جمهور سالوادور پاسخ داد: «هیچ. وی تاکید کرد: ما در کمتر از 24 ساعت از آخرین خرید خود در سود هستیم.

بوکل ادامه داد: ما 44,106 اونس طلا به ارزش 79 میلیون دلار در اختیار داریم که 0.37 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. اگر یک سال پیش آن را فروخته بودیم و بیت کوین می خریدیم، اکنون دارایی ما 204 میلیون دلار ارزش داشت.
در ماه سپتامبر، مدیر عامل Microstrategy، Michael Saylor اظهار نظر مشابهی را ارائه کرد. او گفت: اگر سال گذشته به جای بیت کوین طلا را انتخاب می کردم، اشتباهی چند میلیارد دلاری بود. شرکت او در پایان نوامبر 7,002 بیت کوین دیگر خرید و دارایی بیت کوین خود را به 121,044 سکه افزایش داد.

السالوادور در ماه سپتامبر بیت کوین را در کنار دلار آمریکا به عنوان ارز قانونی اقدام کرد. هفته گذشته، صندوق بین المللی پول (IMF) نسبت به استفاده از بیت کوین به عنوان ارز قانونی هشدار داد. اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان نیز نگرانی‌های خود را در مورد تبدیل بیت کوین به پول ملی السالوادور ابراز کرد.

چرا اخبار الساوادور اهمیت دارد؟

"ساکا" که بین سال‌های 2004 تا 2009 رئیس جمهور السالوادور بود به هراه شش مقام عالی‌رتبه سابق دیگر این کشور متهم به پولشویی شدند. اتهام همه این افراد انتقال وجوه از حساب خزانه عمومی به حساب های شخصی خود و یا حساب های وابسته و ذی نفع خود بوده است. 

برای اولین بار در جهان کشور الساوادور بیت کوین را به عنوان پول قانونی به رسمیت شناخت. اقتصاد السالوادور به شدت متکی به حواله‌هایی است که از سوی اتباع السالوادور در دیگر کشورها به داخل این سرزمین و برای خانواده‌هایشان فرستاده می‌شود. رقم این حواله‌های دریافتی در سال گذشته میلادی حدود 6 میلیارد دلار بوده که تقریباً یک پنجم تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد.

پیش از این صندوق بین‌المللی پول در مورد خطرات استفاده از بیت کوین هشدار داده بود؛ بویژه آنکه این رمز ارز مقدار قابل توجهی از ارزش خود را از دست داده است. بانک جهانی نیز با استناد به اشکالات زیست محیطی و مباحث مرتبط با عدم شفافیت، درخواست دولت السالوادور برای کمک به اجرای این پروژه را رد کرد.

 

منبع: آخرین خبر

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۰۸۴
تاریخ: ۱۴۰۰/۹/۱۶     ساعت: ۱۲ : ۳۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 19 2024