صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

روند کاهشی طلا معکوس شد

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر دلار و بازده اوراق خزانه ضعیف‌تر آمریکا، افزایش یافت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، به 1805 دلار و 98 سنت رسید.
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.4 درصد افزایش، به 1805 دلار و 40 سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با 0.1 درصد افزایش، در 1798 دلار و 80 سنت بسته شد.
مارگارت یانگ، استراتژیست شرکت دیلی فارکس گفت: عقب نشینی دلار آمریکا و بازده اوراق خزانه 10 ساله از قیمت طلا پشتیبانی می کنند اما این حقیقت که بازارها انتظار دارند امسال نرخهای بهره سه تا چهار دور افزایش پیدا کند، پتانسیل صعودی طلا را محدود می کنند.
بازده اوراق خزانه 10 ساله از 1.808 درصد به 1.778 درصد کاهش یافت.
طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم بالا شناخته می شود اما نسبت به افزایش نرخهای بهره آمریکا بسیار حساس است زیرا هزینه نگهداری این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می دهد. گلدمن ساکس اکنون انتظار دارد فدرال رزرو نرخهای بهره را امسال چهار دور افزایش دهد که این دیدگاه مطابق دیدگاه تحلیلگران جی پی مورگان و دویچه بانک بود.

در شرایطی که معامله‌گران منتظر جلسه مربوط به انتصاب جروم پاول، رییس فدرال رزرو هستند، دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب عقب نشینی کرد.
به گفته یانگ، بازارها پیش بینی می کنند تورم بر مبنای سال به سال 5.4 درصد رشد کند و اگر آمار تورم بالاتر از این حد باشد، دلار صعود خواهد کرد و قیمت طلا کاهش پیدا می کند. با این حال حتی نرخ تورم پایین‌تر از حد انتظارات باشد، برای طلا مثبت خواهد بود.
آمار تورم آمریکا قرار است هفته جاری منتشر شود و انتظار می رود شاخص قیمت مصرف کننده در دسامبر بر مبنای سالانه 5.4 درصد و بر مبنای ماهانه 4.9 درصد رشد کرده باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، به 22 دلار و 50 سنت رسید. بهای معاملات هر اونس پلاتین برای تحویل فوری یک درصد صعود کرد و در 948 دلار و 97 سنت ایستاد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، 1931 دلار و 68 سنت معامله شد.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۲۰۴
تاریخ: ۱۴۰۰/۱۰/۲۱     ساعت: ۱۲ : ۵۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024