صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

مقام مسئول: مبارزه با زمین‌خواری کار یک وزارتخانه یا سازمان نیست

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: مبارزه با زمین‌خواری کار یک وزارتخانه یا سازمان نیست، بلکه بحث حاکمیتی است و همه دستگاه‌ها باید به آن ورود کنند.

محمدعلی شجاعی در حاشیه اولین نشست کارگروه فراقوه‌ایی مبارزه با زمین‌خواری گفت: یکی از مفاسد موجود در سطح کشور که دارای قدمت طولانی است و در راستای مقابله با آن دستورات و فرمایشات مکرر رهبری را هم داشته‌ایم زمین خواری است. بر اساس دستورات رهبری ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور تشکیل شد. همچنین کارگروه فرا قوه‌ایی مبارزه با زمین خواری نیز در کشور شکل گرفت.
وی ادامه داد: اولین جلسه این کارگروه در دولت سیزدهم با حضور تمام اعضا تشکیل و دستورالعمل اجرایی تدوین شد. برای موفقیت نیاز به برنامه جامع راهبردی داشتیم که امروز ارائه شد. با تصویب این برنامه نقشه راه ما مشخص است.
رئیس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: تمام اجزای نظام در بحث مبارزه با زمین خواری بر اساس  برنامه زمانبندی که افق آن 1408 است برنامه‌هایی را اجرا خواهند کرد.

به گفته وی مصوبات این کارگروه ضمانت اجرایی دارد.
شجاعی با اشاره به اینکه 13 هزار حکم اجرا نشده در کل کشور داریم، گفت: این احکام به شهرهای بزرگ  از جمله سه استان شمالی، خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و فارس  که قیمت زمین بالا است، مربوط می‌شود.
وی تصریح کرد:بیش از 13 هزار حکم قطعی اجرا نشده در سراسر کشور داریم. این موضوع چیزی نیست که با یک وزارتخانه یا یک سازمان انجام شود، بلکه بحث حاکمیتی است و همه دستگاه‌ها باید به آن ورود کنند.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۴۳۸
تاریخ: ۱۴۰۰/۱۲/۲۲     ساعت: ۹ : ۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024