صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

جزئیات اجرای «سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات‌ گفت: رئیس‌جمهوری در تازه‌ترین جلسه شورای عالی اداری کشور، وزارت ارتباطات و سازمان امور اداری و استخدامی را موظف به راه‌اندازی «سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاههای اجرایی» کرد تا یکی دیگر از وعده‌های دولت مردمی محقق شود.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پست اینستاگرامی خود نوشت: سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاههای اجرایی» یکی دیگر از وعده‌های دولت مردمی برای نظارت مردم بر دستگاه‌های اجرایی با بهره‌گیری از فضای مجازی است که محقق می‌شود؛ سامانه‌ای که امکان ثبت و پیگیری مشاهدات عینی مردم از شیوه برخورد کارکنان و انجام درخواست‌هایشان از واحدهای اداری را با حفظ حریم شخصی فراهم می‌کند.
وی افزود: در زمان حضورم در مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه، سامانه‌ای راه‌اندازی کردیم که با کمک آن مراجعه‌کنندگان به واحدهای قضایی قادرند درباره نحوه عملکرد هر واحد و نحوه برخورد کارکنان آن نظر دهند و میزان رضایت خود را از عملکرد آنها ثبت کنند.
زارع‌پور تصریح کرد: در این سامانه کارکنان و مدیران از نظرات تجمعی مراجعه‌کنندگان مطلع می‌شوند و مدیر هر واحد قضایی، رئیس کل دادگستری شهرستان و استان و حتی رئیس قوه قضاییه به آسانی و ظرف چند ثانیه می‌توانند میزان رضایت مردم از اشخاص و واحدهای قضایی را ملاحظه و از نتایج آن برای اقدامات اصلاحی بهره گیرند. حالا بر اساس این تجربه وقت آن است که سامانه مشابهی در دولت راه‌اندازی شود.
وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: امروز طی حکمی به رئیس سازمان فناوری اطلاعات ماموریت دادم تا بر اساس دستور رئیس‌جمهوری محترم، چنین سامانه‌ای را با بهره گیری از تجربه دستگاه قضایی، حداکثر ظرف سه‌ماه و در تعامل با سازمان امور اداری و استخدامی، طراحی، پیاده‌سازی و اجرا کند. «سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی» باید به گونه‌ای طراحی شود که هر شهروند پس از مراجعه به هر واحد اداری در سراسر کشور، بازخورد خود از نحوه برخورد کارکنان و عملکرد واحد اداری مربوطه را به صورت محرمانه ثبت کند.
وی تاکید کرد: این اطلاعات با حفظ حریم خصوصی مراجعه کنندگان، می تواند برای اصلاح روندهای اداری و ارزیابی بی‌واسطه و برخط کارکنان دستگاه‌ها اجرایی مورد استفاده قرار گیرد.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۵۵۷
تاریخ: ۱۴۰۱/۲/۴     ساعت: ۳ : ۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024