صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

مظفر: از حضور دختران ایرانی در کویت خوشحالم

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال زنان می‌گوید بازیکنان ایرانی با حضور در لیگ کویت، کیفیت فوتسال ایران را به نمایش می‌گذارند و سطح مسابقات را بالا می‌برند.

شهرزاد مظفر سرمربی سابق تیم ملی زنان ایران چهار سال قبل راهی کویت شد تا فوتسال زنان در این کشور را راه‌اندازی کند. لیگ و اردوهای تیم ملی را برگزار کرد تا زنان فوتسال کویت به تدریج آماده رقابت در آسیا شوند. با برگزاری لیگ تعدادی از ملی‌پوشان ایران چون فرشته کریمی، نسیمه غلامی، نسترن مقیمی و سارا شیربیگی به عنوان لژیونر راهی کویت شده‌اند و بازیکنان تاثیرگذاری برای تیم‌های خود هستند. مظفر هم این حضور را تجربه‌ای برای بازیکنان ایران و امتیازی برای کویت می‌داند.
برنامه‌های این مربی برای کویت همچنان ادامه دارد و در حالی که چهره‌های جدیدی در فوتسال زنان این کشور شناسایی کرده،  معتقد است باید راهی طولانی برای پیشرفت طی کرد.
شهرزاد مظفر در گفت‌وگو با ایسنا به حضور تعدادی از بازیکنان ایران در لیگ کویت اشاره کرد و گفت: در چهار سالی که لیگ کویت برگزار شده، سه بازیکن ایرانی آمده‌اند که عدد بالایی نیست. لژیونر شدن مساله‌ای طبیعی برای بازیکنان حرفه‌ای است. کویت هم با ایران فاصله نزدیکی دارد و به هر حال کسب تجربه در کشورهای دیگر بد نیست. هرچند ایران لیگ خوبی دارد اما برخی از بازیکنان دوست دارند بازی خارج از کشور را تجربه کنند. من هم خوشحالم که بازیکنان ایرانی به کویت بیایند و کیفیت فوتسال ایران را به نمایش بگذارند. باعث افتخار و غرور ماست. از طرف دیگر برای کویت هم خوب است و کیفیت فنی لیگ را بالا می‌برد.
او به برنامه‌های خود برای فوتسال زنان کویت اشاره و بیان کرد: لیگ برایمان خیلی مهم بود که راه‌اندازی و خوشبختانه در این چهار سال حتی در شرایط شیوع کرونا هم با نظم خوبی برگزار شد. اولین ثمره‌های برگزاری مستمر لیگ را امسال می‌بینیم و شاهد ظهور چهره‌های جدیدی هستیم، به گونه‌ای که 12، 13 بازیکن جوان و خوب را در لیگ دیده‌ایم که اکنون هم زیر ذره‌بین هستند تا به تیم ملی تزریق شوند. 
با برنامه جایگزین به بازیکنان انگیزه می‌دهیم
سرمربی تیم ملی فوتسال زنان کویت در مورد برنامه‌های تیم ملی گفت: کرونا در روند برنامه‌ریزی ما وقفه انداخت. برنامه‌هایمان در سال 2020 کلا انجام نشد و 6 ماه اول 2021 هم از دست رفت، یعنی تقریبا یک سال و نیم را از دست دادیم. از آنجایی که جام ملت‌های آسیا و بازی‌های داخل سالن آسیا به تعویق افتاد، برای جبران خلأ کمبود مسابقات باید به فکر راه‌های جایگزین باشیم. بنابراین یکسری تورنمنت چندجانبه، کمپ‌های داخلی و خارجی و بازی‌های دوستانه در نظر گرفته‌ایم تا بازیکنان سرخورده نشوند چون بازیکن با مسابقه زندگی می‌کند. می‌خواهیم از این طریق به آنها انگیزه بدهیم تا تمرینات را شاداب دنبال کنند و بدانند برای هیچ تلاش نمی‌کنند.
او در این مورد افزود: لیگ در حال برگزاری است و فقط هفته‌ای یک روز تمرین تیم ملی داریم. در نیم‌فصل اردویی سه روزه خواهیم داشت و  با پایان مسابقات هم برنامه فشرده‌ای را در نظر گرفته‌ایم، چون شرایط کویت با ایران فرق دارد و فوتسال در این کشور نوپاست. در بحث توسعه زیرساخت‌ها و استعدادیابی کار زیادی داریم و در یک سال و نیم اخیر هم به دلیل کرونا مسکوت مانده، در نتیجه باید فعال شوند. کویت کارهای توسعه‌ای زیادی دارد و باید در این زمینه‌ها خیلی پیشرفت کنیم.
تعویق مسابقات در آسیا ناامیدکننده است
مظفر در مورد تعویق جام ملت‌های آسیا و بازی‌های داخل سالن آسیا گفت: این دو اتفاق ناخوشایند بود چون برگزاری آنها خیلی برای زنان اهمیت داشت. ما از کمبود مسابقات رسمی در بخش زنان رنج می‌بریم و در واقع فوتسال زنان در آسیا و حتی جهان کمبود مسابقات رسمی دارد. لغو این دو رویداد مهم در آسیا به فوتسال زنان آسیب جدی و بزرگی وارد می‌کند. امیدوارم AFC به زودی تاریخ جدیدی برای جام ملت‌ها اعلام کند چون این حالت بلاتکلیفی و عدم برگزاری مسابقه در سطح قاره بسیار ناامیدکننده است و در روند توسعه فوتسال زنان اثرات جدی می‌گذارد.
پیشنهادی برای سرمربیگری ایران نداشته‌ام
او با بیان اینکه پیشنهادی برای سرمربیگری تیم ملی فوتسال زنان ایران نداشته، در مورد تعطیلی دو ساله تیم ایران گفت: همه کشورها به دلیل شیوع کرونا تقریبا شرایط یکسانی داشته‌اند و فعالیت‌های ورزشی کمابیش حالت نیمه تعطیل یا تعطیل بوده است، اما کشورها به تدریج به شرایط عادی برمی‌گردند و می‌بینیم که مسابقات در اروپا با تماشاگر برگزار می‌شود. البته آسیا در شرایطی جام ملت‌ها را لغو کرد که جام ملت‌های فوتسال زنان اروپا برگزار شد. AFC هم باید مسابقات زنان را جدی بگیرد و خیلی راحت حکم به لغو آنها ندهد چون این مسابقات در سرنوشت برخی از کشورها اثرات منفی می‌گذارد و خیلی از فدراسیون‌ها از ادامه راه منصرف می‌شوند. بنابراین باید تاریخ برگزاری را سریع‌تر اعلام کنند تا فدراسیون‌ها برنامه‌ریزی خود را انجام بدهند، اما این سکوت AFC به نفع فوتسال زنان نیست.
مظفر در پاسخ به این سوال که اگر تیم ملی ایران به او نیاز داشته باشد، حاضر به همکاری است یا خیر؟ بیان کرد: بزرگترین افتخارم سرمربیگری تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال زنان ایران بوده و بهترین لحظات و خاطراتم با این تیم‌ها سپری شده است اما اجازه بدهید این سوال را زمانی جواب بدهم که سر این دوراهی قرار بگیرم چون هنوز هیچ پیشنهاد رسمی به من نداده‌اند. صحبت برگشتنم نبوده که به آن فکر کنم. اگر روزی این اتفاق افتاد در همان مقطع زمان فکر می‌کنم.
صعود فوتبال به جام ملت‌ها، ثمرات بزرگی دارد
مظفر صعود تیم ملی فوتبال زنان ایران را به جام ملت‌های آسیا تبریک گفت و ادامه داد: اتفاق خوب و بزرگی بود. برگرداندن مریم ایراندوست به تیم ملی یکی از بهترین تصمیمات فدراسیون بود که نتیجه‌اش را هم دیدند. هرگاه فدراسیون از تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال حمایت کرده است، این تیم‌ها پاسخ حمایت‌ها را به بهترین نحو داده‌اند. اکنون هم اتفاق بسیار خوبی افتاده و خانم ایراندوست و همکارانشان در مدت بسیار کم تیم را آماده کردند. خاطرات زیادی با مریم ایراندوست در تیم ملی فوتبال دارم و چون از نزدیک او را می‌شناسم، می‌دانم چه اندازه به کارش علاقه دارد، پرتلاش است و تیم را با غیرت و تعصب اداره می‌کند. بسیار خوشحالم و مطمئن باشید این صعود ثمرات بزرگی خواهد داشت.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۶۸۰۳
تاریخ: ۱۴۰۰/۸/۸     ساعت: ۱۵ : ۳۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024