صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

ژیمناستیک از ضعف مدیریتی رنج می‌برد

سرمربی سابق تیم ملی ژیمناستیک بانوان ایران با اشاره به شرایط مدیریتی فدراسیون و اتفاقاتی که پیرامون این مجموعه رخ داده است، گفت: ژیمناستیک با خودمختاری و خودرایی راه به جایی نمی برد.

آمنه رضوی در خصوص مشکلات ژیمناستیک در بخش بانوان گفت: ژیمناستیک دختران مدتها تعطیل است و زحمات چندین ساله ژیمناستیک بر باد رفته است و اشتباهات زیادی در مدیریت این رشته رخ داده و با این وضعیت به جایی نمی رسیم ، البته شاید مسئولین ژیمناستیک بتوانند با ایجاد هیاهو توجه ها را جلب کنند اما این مقطعی است و راه به جایی نخواهند برد.
استاد دانشگاه الزهرا یادآور شد: در یکی از مسابقات بین المللی کشورهای اسلامی پروفسور مینوا در مسابقات ما به عنوان ناظر فدراسیون جهانی حضور داشتند و با اشاره به 4 ژیمناست ارزنده ایران اظهار داشت ؛ ژیمناستیک دختران ایران قابلیت حضور در رویدادهای جهانی را دارد و این باعث خوشحالی ماست که با توجه به شرایط ویژه اینقدر خوش می درخشند. رضوی در ادامه گفت : این نظر آن هم از سوی یک مدرس با سابقه جهانی برای ما بسیار ارزشمند بود و ما سالها شاهد این رشد در تمام زمینه ها در ژیمناستیک دختران بودیم اما بی توجهی باعث مهاجرت برخی ازین قهرمانان شد که در حال حاضر در کشورهای پیشرفته جهان به عنوان مربیان موفق در حال فعالیت هستند.
وی در ادامه افزود: متاسفانه برخی در ژیمناستیک با ارائه اطلاعات اشتباه ، سعی در تحریف تاریخ ژیمناستیک دارند و اینکاره پسندیده ای نیست.
پیشکسوت ژیمناستیک در پاسخ به انتظارات جامعه ژیمناستیک تاکید کرد : دانش قهرمانان گذشته ما که حالا مربیان امروز هستند در سطح و کلاس جهانی است اما متاسفانه کنار گذاشته شده اند و با این وضع نمی توان انتظاری از آینده داشت البته باید تاکید کنم که ژیمناستیک دوران طلایی خوبی در بانوان در گذشته داشته این موضوع را بزرگان و مسئولان ورزش بانوان می‌توانند شهادت بدهند همین موضوع باعث شد انتظار ها پس از حضور یک بانو در ریاست این فدراسیون زیاد شود اما اینچه درگاهی برخلاف منافع این رشته ، بی مهری زیادی به ژیمناستیک کرد؛ همونطور که میبیند الان دختران بیشتر به سمت رشته های دیگر جذب می شوند و این یعنی از بین رفتن زحمات 80 ساله در ژیمناستیک ایران و احساس می کنم سالها طول بکشد تا این ویرانه درست شود.
آمنه رضوی در پایان با تاکید بر لزوم وحدت و یکپارچگی در ژیمناستیک گفت: از حضور یک مدیر ورزشکار و قهرمان ، با سابقه مدیریتی در وزارت ورزش خوشحالم و امیدوارم حمید سجادی توجه ویژه ای به این رشته پایه و مادر داشته باشد و پای صحبت بزرگان این رشته بنشیند و تصمیمی قاطع و روشن در خصوص آینده ژیمناستیک اتخاذ کند.

 

منبع: مهر

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۶۹۷۰
تاریخ: ۱۴۰۰/۸/۲۹     ساعت: ۱۵ : ۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
  • ١٧ شوال ١٤٤٥
  • Apr 26 2024