صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

آیا گوشی های آیفون ۱۲ به نمایشگر ۱۲۰ هرتز مجهز می‌شوند؟

مینگ‌چی کو در گزارشی جدید نوشت اپل تصمیم گرفته نمایشگر ۱۲۰ هرتز را در هیچ‌یک از گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ استفاده نکند. این تحلیلگر از بازطراحی اپل واچ در سال آینده‌ی میلادی خبر می‌دهد.

مینگ‌چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده‌ی صنعت موبایل، به‌تازگی یادداشت تحلیلی جدیدی دراختیار رسانه‌ی مک‌رومرز قرار داده است. پیش‌تر، این تحلیلگر برخی از تصمیم‌های جدید اپل را به‌درستی پیش‌بینی کرده بود. حال در یادداشت جدیدش، سراغ گوشی‌های سری آیفون 12 رفته است. برخلاف بسیاری از شایعه‌ها، مینگ‌چی کو می‌گوید هیچ‌یک از گوشی‌های خانواده‌ی آیفون 12 به صفحه‌نمایش پروموشن (ProMotion) با نرخ نوسازی خیره‌کننده مجهز نخواهند شد و این موضوع مدل‌های پرو را هم شامل می‌شود. کو در یادداشت جدید خود می‌گوید اپل قصد دارد سال آینده‌ی میلادی سراغ استفاده از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی 120 هرتز در آیفون برود.

مجهزنشدن آیفون 12 به صفحه‌نمایش پروموشن خبر ناامیدکننده‌ای است و حتی تا حد زیادی می‌شد با نبود این صفحه‌نمایش در آیفون 12 و آیفون 12 مکس کنار آمد. باوجوداین، بسیاری از کاربران باور کرده بودند که آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس قرار است از صفحه‌نمایش 120 هرتز برخوردار باشند. امروزه، بسیاری از گوشی‌‌های پرچم‌دار اندرویدی به صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی بین 90 تا 120 هرتز مجهز هستند. مینگ‌چی کو دقیق‌تر اعلام می‌کند که اپل سراغ نمایشگر 90 هرتز هم نمی‌رود و در گوشی‌های سری آیفون 12 هم از نمایشگر 60 هرتز بهره می‌گیرد.

بعضی از کاربران اهمیت خاصی به این موضوع نمی‌دهند و حضور نمایشگر 60 هرتز را در گوشی کافی می‌دانند؛ بااین‌حال، کسانی که به‌طور جدی صنعت فناوری را دنبال می‌کنند و دوست دارند محصولشان به جدیدترین ترندهای روز مجهز باشد، قطعا از تصمیم اپل ناامید خواهند شد. استفاده از نرخ نوسازی چشمگیر باعث می‌شود رابط کاربری گوشی تجربه‌ی بسیار لذت‌بخش‌تری برای کاربر فراهم کند. سیستم‌عامل iOS انیمیشن‌‌های بسیار جذابی دارد و قطعا نمایش این انیمیشن‌ها با نرخ نوسازی 120 هرتز می‌تواند اتفاق لذت‌بخشی برای کاربران آیفون‌ها باشد. 

در ماه‌های اخیر، شایعه‌های بسیار زیادی درباره‌ی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون 12 منتشر شده است. در بسیاری از این شایعه‌ها، به راهکارهای مختلفی اشاره شده که اپل می‌توانست با اتکا بر آن‌ها، امکان دسترسی به نرخ نوسازی 120 هرتز را در نسل جدید آیفون‌ها فراهم کند. مدت‌ها است که اکثر افشاگران می‌گویند اپل قصد دارد مدل‌های پرو، یعنی آیفون 12 پرو 6٫1 اینچی و آیفون 12 پرو مکس 6٫7 اینچی را با نمایشگر 120 هرتز و مدل‌های معمولی، یعنی آیفون 5٫4 اینچی و آیفون 6٫1 اینچی دیگر (آیفون 12 مکس) را با نمایشگر 60 هرتز به بازار عرضه کند.



جان پراسر، افشاگر خوش‌نام صنعت فناوری، مدتی پیش اسکرین‌شات‌های ویدئویی را منتشر کرد که ظاهرا به مدل پیش‌تولید آیفون 12 پرو مکس مربوط می‌شد. در این اسکرین‌شات‌ها، گزینه‌ای برای فعال‌سازی نرخ نوسازی چشمگیر دیدیم و همین موضوع نشان می‌داد که احتمال حضور نرخ نوسازی 120 هرتز در مدل نهایی آیفون 12 پرو مکس بسیار زیاد است.

جان پراسر جدیدترین ویدئو خود را روی کانال فرانت پیج تک در یوتیوب منتشر کرد و گفت تقریبا نیمی از تمامی نمونه‌های پیش‌تولید آیفون 12 پرو مکس که در حال گذراندن مراحل آزمایشی هستند، از نرخ نوسازی 120 هرتز بهره می‌برند و نیمی دیگر از این نرخ نوسازی بی‌بهره‌اند. بر‌این‌اساس، به‌نظر می‌رسد اپل مدت‌ها آیفون 12 پرو مکس را با نمایشگر 120 هرتز آزمایش کرده و درنهایت تصمیم گرفته از این نرخ نوسازی استفاده نکند. نرخ نوسازی درخورتوجه به انرژی زیادی نیاز دارد و همین موضوع روی عمر باتری محصول اثر منفی می‌گذارد. یکی از دلایل نبود نرخ نوسازی 120 هرتز در آیفون‌های جدید، قطعا همین موضوع است. 

مینگ‌چی کو درادامه‌ی یادداشت تحلیلی‌اش، به موضوعات دیگری هم اشاره می‌کند. این تحلیلگر می‌گوید آیفون 12 با صفحه‌نمایش 5٫4 اینچی قرار است درمقایسه‌با برادران بزرگ‌ترش، بریدگی نسبتا کوچک‌تری داشته باشد و ظاهرا مدل‌های دیگر از خانواده‌ی آیفون 12 قرار است همان بریدگی آیفون 11 را داشته باشند. او در یادداشت خود به شباهت بین طراحی اپل واچ سری 6 با دو نسل قبل هم اشاره می‌کند و می‌گوید در سال آینده، احتمالا اپل واچ به‌طور اساسی بازطراحی خواهد شد.

 

منبع: زومیت

شناسنامه


کدخبر: ۲۲۸۵۳۹
تاریخ: ۱۳۹۹/۶/۲۶     ساعت: ۱۱ : ۲۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024