صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

حذف عضو از گروه‌های واتس‌اپ در عربستان موجب زندانی شدن می‌شود؟

یک مشاور حقوقی در عربستان سعودی گفت حذف یک فرد از گروهی در واتساپ محکومیت نقدی و زندان در پی دارد اما وکیلی دیگر این ادعا را رد کرد.

یک مشاور حقوقی در عربستان سعودی گفت که حذف یک فرد از گروهی در پیام رسان واتساپ ممکن است منجر به محکومیت زندان و جریمه مالی هنگفتی شود که باعث سروصدا در میان کاربران در این کشور شد. احمد عجب مشاور حقوقی تایید کرد که ممکن است سعودی‌ها از این اقدام به ظاهر بی ضرر، صدماتی جدی ببینند.

عجب به یک بند در قانون مبارزه با جرایم سایبری در عربستان سعودی اشاره کرد که می‌گوید هرکس از طریق فناوری اطلاعات به دیگران تهمت بزند و به آن‌ها آسیب برساند، مشمول جریمه نقدی و حبس می‌شود. وی افزود: "فردی که از گروه واتساپ حذف شده است می‌تواند به مراجع ذیربط کشور شکایت کند و فرد مسئول حذف ممکن است به یک سال حبس و 500 هزار ریال جریمه نقدی (معادل حدود 133 هزار دلار آمریکا) محکوم می‌شود."

وی خاطرنشان کرد: "حذف یک فرد از گروهی در پیام رسان محبوب واتساپ می‌تواند منجر به آسیب اخلاقی شود و موقعیت او را پایین بیاورد. "

لوگو واتساپ

روزنامه سعودی الوطن گزارش داد که صحبت‌های این مشاور حقوقی زنگ خطر را در میان کاربران سعودی واتساپ به صدا درآورد، زیرا بسیاری از آنها گروه‌های مربوط به این برنامه را از ترس مجازات قضایی بستند.

فواز الدخیل وکیل دادگستری به همین روزنامه گفته است که توضیحات عجب نابجا و اغراق آمیز است و افزود که متن قانون مبارزه با جرایم سایبری شامل حذف از گروه‌های واتساپ نمی‌شود.

خالد المحمدی، یکی دیگر از وکلای این کشور تأیید کرد که کاربران واتساپ می‌توانند برای هرگونه خسارتی که متحمل شده اند در دادگاه مدنی شکایت کند و هیچ مجازات کیفری برای حذف اعضا از گروه‌های این پیام رسان وجود ندارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۷۰۰۰
تاریخ: ۱۴۰۰/۸/۳۰     ساعت: ۹ : ۱۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024