صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

شرکت چینی BOE تولید نمایشگر آیفون‌ها را افزایش می‌دهد

شرکت‌های سامسونگ، ال‌جی و BOE تامین‌کننده نمایشگرهای آیفون محسوب می‌شوند که البته سهم سامسونگ بسیار بیشتر است. حالا به نظر می‌رسد شرکت چینی BOE می‌خواهد حضور گسترده‌تری در میان تامین‌کنندگان نمایشگر آیفون داشته باشد که نتیجه‌اش افزایش فشار روی سامسونگ و ال‌جی خواهد بود. احتمالا BOE به‌زودی جای ال‌جی را می‌گیرد.

طبق گزارش «The Elec»، شرکت چینی BOE می‌خواهد سه کارخانه‌اش را به تاسیسات مخصوص تولید پنل‌های OLED برای اپل تبدیل کند. هم اکنون BOE نمایشگر موردنیاز آیفون 12 و آیفون 13 را در دو کارخانه‌اش در چین تولید می‌کند و سهمش در میان پنل‌های موردنیاز آیفون‌ها در سال 2021 به 10 درصد می‌رسد. اما ظاهرا با تغییر کاربری سه کارخانه، می‌خواهد بطور چشمگیری سهمش را افزایش دهد.

شرکت BOE می‌خواهد در سال 2023 جایگاه ال‌جی در تامین نمایشگر آیفون‌ها را بگیرد. اگرچه در نگاه اول تنها ال‌جی از این افزایش تولید ضرر می‌کند، اما با توجه به رویکرد اپل در سال‌های اخیر، کوپرتینویی‌ها علاقه‌ای به وابستگی به یک شرکت ندارند و احتمالا میزان سفارشات به سامسونگ را هم کاهش می‌دهند.
  
در حال حاضر BOE ماهانه 96 هزار پنل یا بستر تولید می‌کند، اما تا فصل چهارم 2022 می‌خواهد این میزان را به 144 هزار پنل افزایش دهد که بیش از ظرفیت تولید کنونی سامسونگ محسوب می‌شود. ظرفیت تولید کره‌ای‌ها هم اکنون ماهانه برابر 140 هزار پنل است، بنابراین BOE کسب‌وکار سامسونگ را هم تهدید می‌کند.

در حالت کلی BOE تهدیدی برای سامسونگ و ال‌جی محسوب می‌شود، اما ال‌جی آسیب بیشتری را متحمل خواهد شد. این کمپانی اوایل سال جاری میلادی تولید پنل‌های LCD برای آیفون‌ها را متوقف کرد و چند ماه پیش هم از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شد، بنابراین با کاهش درآمد بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

در کنار افزایش احتمالی سهم BOE در آیفون‌های 2023، انتظار می‌رود آن‌ها اولین گوشی‌های مجهز به مودم 5G اختصاصی اپل باشند و همچنین احتمالا از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و سیستم دوربین پریسکوپی بهره می‌برند.

 

منبع: دیجیاتو

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۷۰۰۵
تاریخ: ۱۴۰۰/۸/۳۰     ساعت: ۹ : ۱۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 19 2024