صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

گزارش وضعیت شبکه اپراتورهای ارتباطی ارائه شد

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ارائه گزارش وضعیت شبکه اپراتورهای ارتباطی در کمیته پایش کیفیت اینترنت خبر داد.

مجید حقی گفت: در دومین جلسه کمیته پایش کیفیت اینترنت، وضعیت اشباع لینک‌های سرویس اینترنت و انتقال شرکت‌های ارتباطات زیرساخت و مخابرات ایران، وضعیت خرید و راه‌اندازی تجهیزات باند فرکانسی 2300، استان‌های دارای مشکل در نصب سایت‌های BTS و نحوه اجرای قراردادهای بیت‌استریم اپراتورهای ارتباطات ثابت با شرکت مخابرات بررسی شد.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به پایش مستمر شبکه اپراتورها گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده از این پایش، در دومین جلسه کمیته پایش در حال حاضر در سرویس انتقال (VPLS) 2 لینک شرکت‌های ارتباطات سیار و مخابرات در استان البرز، 2 لینک شرکت فناپ تلکام و یک لینک شرکت رسپینا در استان تهران، 2 لینک شرکت شاتل در استان فارس و یک لینک شرکت فن‌آوا در استان هرمزگان، اشباع شده‌اند.

مجید حقی درباره وضعیت شبکه شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: در حال حاضر در استان‌های کرمان، همدان، مرکزی، البرز، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، تهران، گیلان و آذربایجان شرقی نیاز به توسعه اساسی در بخش تجمیع شبکه وجود دارد که شرکت مخابرات ایران باید برنامه زمانبندی برای اجرای این توسعه را به رگولاتوری اعلام کند.

وی نصب و راه‌اندازی تجهیزات مربوط به باند فرکانسی 2300 و استفاده از این باند را به عنوان یکی از راهکارهای بهبود کیفیت اینترنت عنوان کرد و گفت: باند فرکانسی 2300 در تیرماه سال جاری در اختیار اپراتورهای تلفن همراه قرار گرفته و آنها برای خرید تجهیزات مربوط به این باند، اقدام کرده‌اند. بر اساس برنامه زمانبندی ارائه شده، اپراتور همراه اول تا دی سال 1401، حدود هزار و 800 سایت و اپراتور ایرانسل تا پایان سال 1401 تعداد هزار و 900 سایت را برای بهره‌برداری از باند فرکانسی 2300 راه‌اندازی می‌کنند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به اینکه ممانعت‌های مردمی و شرایط تعامل با شهرداری‌ها برای نصب دکل‌های جدید BTS یا جمع‌آوری دکل‌های موجود یکی از دلایل کاهش کیفیت پوشش و اینترنت است، اظهار کرد: در حال حاضر اپراتور همراه اول برای راه‌اندازی 483 دکل در 23 استان و اپراتور ایرانسل برای راه‌اندازی هزار و 102 دکل در 24 استان کشور علیرغم تأمین و خرید تجهیزات و طراحی سایت‌های مربوطه، دچار مشکل هستند.

 

منبع: مهر

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۱۲۲
تاریخ: ۱۴۰۰/۱۰/۴     ساعت: ۱۱ : ۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
  • ١٧ شوال ١٤٤٥
  • Apr 26 2024