صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

گوگل به‌کمک نشانگرهای جدید با افزونه‌های مخرب کروم مبارزه می‌کند

گوگل با اضافه‌کردن قابلیتی جدید به مرورگر خود بیشتر از گذشته با افزونه‌های مخرب مبارزه می‌کند.

درست مانند دنیای واقعی، امنیت کامپیوتر نیز به هوشیاری مداوم نیاز دارد. بااین‌حال، بسیاری از کاربران ممکن است متوجه نباشند که افزونه‌های مرورگر می‌توانند عامل دیگری برای تزریق بدافزار به سیستم باشند. تاکنون، حوادث متعددی پیش آمده است که نشان می‌دهند برخی از افزونه‌های کروم حاوی بدافزار هستند؛ به‌همین‌دلیل، گوگل در حال اضافه‌کردن ابزارهای جدیدی به فروشگاه وب کروم (Chrome Web Store) است تا کاربران بتوانند با امنیت بیشتری از افزونه‌ها استفاده کنند.

pcworld می‌نویسد اکنون فروشگاه وب کروم دو نشانگر جدید برای نشان‌دادن سلامتی افزونه‌ها دارد. «Established Publisher» نشان‌دهنده‌ی این است که توسعه‌دهنده‌ی افزونه‌ی مذکور را گوگل به‌عنوان مالک‌ تأیید کرده است و از خط‌مشی برنامه‌نویسان کروم‌ پیروی می‌کند. نشان «Featured» نیز اطلاع‌ می‌دهد گزینه‌ی مدنظر از دستورالعمل‌های توصیه‌شده‌ی فروشگاه وب کروم پیروی می‌کند و فهرستی با تصاویر و توضیحات کافی دارد.

توجه کنید که این موارد در مرحله‌ی بررسی رسمی برای فروشگاه وب کروم هستند. کارکنان گوگل هر افزونه‌ای را بررسی می‌کنند که در فروشگاه قرار می‌گیرد. همچنین، بررسی‌های دوره‌ای نیز انجام می‌شود تا هنگام به‌روزرسانی هیچ بدافزاری به افزونه‌ها تزریق نشده باشد.

بااین‌حال، مشکلات مربوط به بدافزارها و ابزارهای تبلیغاتی مزاحم کم‌وبیش در فروشگاه وب کروم ظاهر می‌شوند. همچنین، این امکان برای کاربرانی وجود دارد که افزونه‌های شخص ثالث را خارج از فروشگاه وب نصب کنند. این کار می‌تواند بسیار برای سیستم آن‌ها خطرناک باشد؛ زیرا منبع منتشرکننده بررسی نشده است.

همیشه به‌عنوان کاربران فضای مجازی باید مراقب نرم‌افزارهایی باشیم که در سیستم خود نصب می‌کنیم. در دنیای کنونی، حتی افزونه‌های سبک و کوچک کروم نیز می‌توانند حاوی بدافزارهایی باشند که توانایی استخراج اطلاعات را دارند. بهتر است پیش از نصب هر چیزی، ابتدا نام توسعه‌دهنده را جست‌وجو کنید و نظرات دیگر کاربران را بخوانید.

 

منبع: زومیت

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۵۳۷
تاریخ: ۱۴۰۱/۲/۴     ساعت: ۳ : ۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024