صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

اکتیویژن بلیزارد هم برای استفاده از NFT برنامه‌ریزی می‌کند

طبق بعضی از شواهد جدید، به نظر می‌رسد که شرکت اکتیویژن بلیزارد علاقه‌ی بازیکنان را به ارز دیجیتال و محصولات مبتنی بر NFT ارزیابی می‌کند.

در یک نظرسنجی YouGov که در طول تعطیلات آخر هفته برای بازیکنان منتشر شد، شرکت اکتیویژن بلیزارد – که در فرآیند تصاحب توسط شرکت مایکروسافت است – از بازیکنان پرسیده است که “آیا آن‌ها علاقه‌مند هستند که در دامنه‌ای از گرایش‌های نوظهور و آینده بازی‌ها قرار بگیرند.

در کنار نوآوری‌های استاندارد و رایج‌تر صنعت بازی مانند واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، هوش مصنوعی، کراس‌پلی و سرویس‌های اشتراکی، این شرکت همچنین به دنبال نظرات بازیکنان درباره‌ی موضوعات بحث‌برانگیزتری همچون تجربه‌ی بازی‌های متاورس، بازی برای کسب درآمد (دریافت رمزارز، ان‌اف‌تی یا پول واقعی در بازی) و به‌صورت کلی توکن‌های غیرقابل‌معاوضه یا همان‌ ان‌اف‌تی‌ها بوده است.

یکی از کاربرانی که این نظرسنجی برای او فرستاده شده بود، در نوشته‌ای در توییتر بیان کرد: «به نظر می‌رسد که بلیزارد/اکتیویژن می‌خواهد که ببیند اگر بازیکنان به رمزارز یا ان‌اف‌تی در بازی‌ها علاقه دارند یا نه. من یک نظرسنجی از آن‌ها دریافت کردم و در نظرسنجی چنین چیزی وجود دارد. من گفتم که نسبت به آن‌ها (وجود رمزارز و ان‌اف‌تی در بازی) کاملاً بی‌علاقه‌ام.»

البته اکتیویژن تنها ناشر بزرگی نیست که به ان‌اف‌تی‌ها ابراز علاقه کرده یا حداقل کنجکاو شده و درباره‌ی آن‌ها از مردم سؤالاتی پرسیده است. همین هفته‌ی پیش، تهیه‌کننده‌ی سگا یعنی ماسایوشی کیکوچی گفت: «این یک گسترش طبیعی برای آینده‌ی بازی‌ها است که از طریق درگیر کردن بازی‌ها در زمینه‌هایی همچون سرویس‌های ابری و ان‌اف‌تی اتفاق می‌افتد.». شرکت‌های دیگری همچون اسکوئر انیکس، کونامی و یوبی‌سافت هم در گذشته علاقه‌ی خود را به ان‌اف‌تی بیان کرده‌اند و حتی بعضی از آن‌ها اقداماتی را هم در این زمینه انجام داده‌اند که البته‌ نتیجه‌ی مثبتی را تاکنون به دست نیاورده‌اند.

با این حال، همه شرکت‌ها دیدگاه یکسانی ندارند. استودیوی پلاتینیوم گیمز – استودیوی سازنده‌ی آثاری مانند Bayonetta، Nier: Automata و Babylon’s Fall – دیدگاه خود را درباره‌ی این موضوع به اشتراک گذاشته است و گسترش این فناوری بحث‌برانگیز را ناامیدکننده خوانده است زیرا از نظر آن‌ها از هر طریقی که حساب کنیم، این فناوری در بازی‌های ویدیویی و تأثیرات مثبتی بر سازندگان و کاربران ندارد.»

به نظر می‌رسد در حال حاضر بیشتر بازیکنان با نظر استودیو پلاتینیوم گیمز موافق هستند و نسبت به رشد این فناوری‌ها در بازی‌های ویدیویی نگرانی‌های خاصی دارند یا حتی به‌صورت کلی به خاطر تأثیرات مخرب زیست‌محیطی ان‌اف‌تی‌ها با آن‌ها مخالفت دارند. با این حال، این فناوری چیزی است که بسیاری از شرکت‌ها درباره‌ی آن کنجکاو شده‌اند و اکنون اکتیویژن هم به جمع این شرکت‌ها اضافه شده است.

 

منبع: مجله دیجی کالا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۵۳۹
تاریخ: ۱۴۰۱/۲/۴     ساعت: ۳ : ۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
  • ٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 18 2024