صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت کرونا گرفت

بیل گیتس که نامش دوباره در دوران همه‌گیری بر سر زبان‌ها افتاده بود و میلیون‌ها دلار برای مبارزه با کرونا کمک مالی کرده بود، در صفحه توییتر خود اعلام کرد که به این ویروس مبتلا شده و علائم خفیفی داشته است. او می‌گوید دوز تقویتی واکسن را زده بوده و حالا خودش را قرنطینه کرده است.

مشخص نیست که این اولین ابتلای بیل گیتس 66 ساله به ویروس کروناست یا خیر. با این حال، او اعلام کرده که حالش خوب است و اخیرا به‌صورت مجازی در جلسه‌ای با تیم بنیاد خود شرکت کرده است. هفته گذشته کتابی به قلم گیتس چاپ شد که «چگونه از همه‌گیری بعدی جلوگیری کنیم» نام دارد. این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه کشورها می‌توانند از طریق اقدامات مشترک از وقوع همه‌گیری‌های جهانی پیش‌گیری کرده و تمام بیماری‌های تنفسی را از بین ببرند.

بیل گیتس: همچنان باید محتاط بود

هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت پیش‌تر در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز گفته بود: «ما هنوز در معرض ریسک پیدایش سویه‌های جدیدی قرار داریم که ممکن است مسری‌تر یا کشنده‌تر باشد. نمی‌خواهم پیام‌آور ترس و نابودی باشم، اما احتمال وقوع این سناریو خیلی بیشتر از 5 درصد است و شاید هنوز با بدترین شرایط همه‌گیری مواجه نشده باشیم.»

اگرچه شمار مبتلایان جدید ویروس کرونا به خاطر سویه امیکرون BA.2 در حال افزایش است، آمار مرگ و میر روزبه‌روز کمتر می‌شود. گیتس می‌گوید سازمان بهداشت جهانی باید تیمی از متخصصان را تشکیل دهد تا به‌سرعت بتوانند تهدیدهای سراسر دنیا را تشخیص دهند و با دولت‌های جهانی هماهنگ باشند تا از سرایت بیماری‌های آتی به سایر نقاط دنیا جلوگیری کنند.

او معتقد است که این کارگروه به سرمایه‌گذاری عظیمی از سوی سازمان بهداشت جهانی و کشورهای عضو آن نیاز دارد. به‌علاوه، باید ابزارهایی در اختیار کارشناسان این برنامه قرار بگیرد تا بتوانند در کمترین زمان شیوع بیماری‌های بعدی را شناسایی کنند.

بیل گیتس می‌گوید: «به نظرم عجیب است که به این تراژدی نگاه کنیم و به‌عنوان شهروندان این جهان چنین سرمایه‌گذاری‌هایی نداشته باشیم.» او قبلا در ماه آوریل گفته بود لازم است میلیاردها دلار هزینه شود تا از هدررفت تریلیون‌ها دلار جلوگیری کنیم.

 

منبع: دیجیاتو

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۶۵۵
تاریخ: ۱۴۰۱/۲/۲۶     ساعت: ۱۰ : ۲۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024