صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

ربات‌ها به یاری بیل گیتس می‌آیند!

خبرها حاکی از آن است که Breakthrough Energy Ventures، یک شرکت VC متمرکز بر راه حل های تغییر آب و هوا با حمایت افراد بزرگی مانند بیل گیتس و جف بزوس، با مبلغی بالغ بر ۴۴ میلیون دلار به حمایت استارتاپ انرژی خورشیدی Terabase Energy پیوسته است. شرکت VC در کنار سرمایه‌گذاری Prelude Ventures، قرارداد Terabase را نیز رهبری می کند و به دلیل حمایت از دو پروژه Amp Robotics و Lime شناخته شده است.

به گفته مت کمپبل، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل این شرکت، هدف Terabase Energy ساخت مزارع خورشیدی در مقیاس ترا وات با استفاده از روبات هاست. یاری گرفتن از روباتها ساخت مزرعه خورشیدی را تسریع می بخشد و این سیستم اتوماسیون برای بلند کردن و اتصال صفحات خورشیدی بزرگ به ردیاب های خورشیدی از بازوهای رباتیک استفاده می کند. روبات ها می توانند بطور مداوم در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته کار کنند که این مزیت نسبت به سیستم انسانی به حساب آمده، علاوه بر آن ساخت کارخانه را تسریع بخشیده و در عین حال هزینه های ساخت و ساز آن را نیز کاهش دهند.


Terabase همچنین ابزارهای نرم افزاری برای مدیریت طراحی و ساخت مزارع خورشیدی هم می سازد، پلتفرم Terabase یک نوآوری هیجان انگیز برای استقرار سریع انرژی خورشیدی در مقیاس ترا وات است و امید به حل واقعی بحران آب و هوا و به کارگیری فناوری های پاک در مقیاس کلان‌تر نسبت به گذشته را دارد.

 

کمک مالی بیل گیتس برای تغییرات اقلیمی

کمپانی Breakthrough Energy Ventures توسط بیل گیتس تاسیس شده و دارای یک گروه ثروتمند و برجسته از اعضای هیئت مدیره از جمله جف بزوس و ماسایوشی سان است. شرکت VC اخیراً از سورس گلوبال مستقر در آریزونا نیز حمایت کرد؛ استارت آپی که آب را از هوای رقیق بیرون می کشد. Source Global با استفاده از فن ها هوای محیط را جذب کرده، سپس با کمک یک پانل مخصوص، آب را از طریق تراکم جمع آوری می کند.

بیل گیتس اخیراً اعلام کرده بود قصد دارد به تدریج نام خود را از فهرست ثروتمندترین های جهان پاک کند. او برای تصدیق گفته خود و شروع هدفش، 20 میلیارد دلار از ثروت خود را به بنیاد بیل و ملیندا گیتس (B&MGF) بخشید. بنیانگذار مایکروسافت همچنین تا به امروز بخش بزرگی از ثروت خود را صرف حمایت از راه حل ها و استارت آپ های تغییرات آب و هوایی کرده است. بدون شک تاسیس Breakthrough Energy Ventures و برپایی مزرعات عظیم خورشیدی توسط سیستم کاملا روباتیک قدم بعدی این فرد بزرگ و مشهور برای کمک به طبیعت و بشریت خواهد بود. نظر شما چیست؟

خبرنگار: شکوفه استادی

 

منبع: آخرین خبر

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۰۰۷۰
تاریخ: ۱۴۰۱/۵/۱۸     ساعت: ۱ : ۵۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024