صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

چرا ترامپ نمی‌تواند شکستش را بپذیرد؟

«ترامپ در حال پیگرد حقوقی در چندین ایالت محل نزاع است، گرچه وکلای او تاکنون در اثبات ادعای تقلب ناکام بوده‌اند و ناظران هم احتمال لغو نتیجه انتخابات توسط دادگاه را ناچیز می‌دانند.»

خبرگزاری فرانسه در تحلیلی نوشت: «دونالد ترامپ با وجود شکستش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در حال مبارزه علیه برچسبی است که مرتباً خودش به رقبایش می‌زند اما کاملاً در تطابق با نام تجاری خودش است: "بازنده".

بنا بر نظر محققان و متخصصان سلامت روان، همان صفات استبدادی که مشخصه به قدرت رسیدن ترامپ و ریاست جمهوری‌اش بود، اینکه او تسلیم با بزرگواری در برابر جو بایدن، منتخب ریاست جمهوری دموکرات را بپذیرد، غیرممکن می‌کند.

بنا بر هشدار این محققان، این موضوع باعث می‌شود دوره پساانتخابات و قبل مراسم تحلیف بایدن، به طور خاص زمان بی‌ثباتی برای کشور باشد.

"روث بن غیاث"، استاد تاریخ در دانشگاه نیویورک به خبرگزاری فرانسه گفت که ترامپ سعی داشته مدل استبدادی ریاست جمهوری بر مبنای تکبر، بی‌رحمی و این ایده که او باید در برابر دشمنانش مورد دفاع قرار گیرد را ایجاد کند.

وی که نویسنده کتاب در دست چاپ "مردان قدرتمند: موسولینی تا به امروز" است، نوشت: برای ترامپ آسان‌تر آن است که مدعی شود کل انتخابات یک تقلب بوده تا اینکه اعتراف کند سیاست‌هایش مردم را در ارقامی که برای تضمین شکست او کافی بود، علیه او قرار داده است.

وی اظهار کرد: در حالی که ترامپ مدعی شده در دستان فرومایگانی که علیه او ائتلاف کرده‌اند قربانی شده، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تحقیر عمومی در یک سخنرانی تسلیم شدن را به تأخیر بیاندازد.

غیاث استدلال می‌کند: باید نسبت به آنچه او طی ماه‌های آینده با روحیه انتقام‌جویی خود انجام می‌دهد، هوشیار باشیم.

این نتیجه‌گیری توسط "جان گارتنر"، روان‌شناس مستقر در بالتیمور هم که درمیان تعداد فزاینده متخصصان سلامت روانی قرار دارد که به طور علنی هشدار داده‌اند ترامپ یک "خودشیفته بدخیم" است، به اشتراک گذاشته شده است.

افرادی که دارای این تیپ شخصیتی هستند- که ابتدا توسط "اریک فروم"، روانکاو مشهور برای توضیح "اصالت شر" مطرح شد- خودشیفتگی، اختلال شخصیت ضداجتماعی، پارانویا و سادیسم را به نمایش می‌گذارند.

گارتنر گفت که نگران است ترامپ دست به اجرای راهبردی مانند "فرمان نِرو" (فرمان صادره از سوی آدولف هیتلر در 19 مارس 1945 مبنی بر از بین بردن زیرساخت‌های آلمان برای جلوگیری از استفاده متفقین از آن‌ها) یا "زمین سوخته"، به عنوان وسیله‌ای برای کنار آمدن با فقدان خود بزند.

وی اما اضافه کرد که امیدوار است با توجه به ضرر فاحش، رئیس جمهور شروع به از دست دادن تسلط خود بر برخی از پیروانش کند.

"کسی نیست کفالت ترامپ را بر عهده بگیرد"

برای مری ترامپ، برادرزاده و یکی از جدی‌ترین منتقدان ترامپ، تصمیم عمویش مبنی بر اعلام خود به عنوان نام تجاری انتخابات و متهم کردن رقیبش به تقلب، حاکی از درماندگی او در شرایطی است که به آن‌ عادت ندارد.

این روان‌شناس بالینی که در این تابستان شرخ خاطراتی درباره عموی خود نوشته بود، به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: دونالد هرگز در این جایگاه که کسی نباشد کفالتش را به عهده بگیرد، قرار نگرفته است.

مری ترامپ در کتابش استدلال کرده که رئیس جمهور محصول پدر روانی‌اش "فرد ترامپ" است، کسی که محیط خانگی آزارگرایانه و پرتنشی را برای دونالد فراهم کرده بود.

ترامپ شخصیت عمومی خود را بر ایده نام تجاری بودن بنا کرده است- ابتدا در دنیای نابسامان املاک و مستغلات نیویورک، و بعداً در نمایش "کارآموز"، جایی که مشخصه‌های زیرکی حرفه‌ای خود را، با وجود ورشکستگی‌های متعدد شرکتی خود، بیان کرد.

وی همچنین به دنبال آن بوده که سابقه‌اش به عنوان یک رئیس تجاری بزرگ را با انتخاب‌های زندگی رقبایش در تناقض قرار دهد. وی در سال 2015 به سناتور فقید "جان مک‌کین" لقب بازنده را داد و درباره کهنه‌سربازان جنگ ویتنام و زندانیان جنگ این را مطرح کرد که "افرادی را دوست دارم که به اسارت گرفته نشده بودند."  

تنها چند هفته قبل از انتخابات، ترامپ به هوادارن خود در جورجیا گفت که بایدن "بدترین نامزد در تاریخ سیاست ریاست جمهوری است".

وی خطاب به هوادارنش گفت: می‌توانید تصور کنید که من ببازم؟ ترامپ سپس کمی مکث کرد و افزود: شاید باید کشور را ترک کنم.

"لارنس داگلاس"، نویسنده "آیا او خواهد رفت؟ ترامپ و فروپاشی در حال ظهور انتخابات در 2020" استدلال می‌کند که دلایل محتاطانه‌ای وجود دارد که چرا ماندن در سمت‌های بالا (در اینجا ریاست جمهوری) پرسود است.

ترامپ علاوه بر صدها میلیون دلار بدهی، در حال مواجهه با موارد افترا از سمت زنانی است که او را به سوء‌رفتار جنسی و حتی اتهامات بالقوه مجرمانه ناشی از روش‌های کسب و کار او متهم کرده‌اند؛ در حالی که مصونیت او نیز با تمام شدن دوره ریاست جمهوری‌اش به پایان می‌رسد.

به گفته داگلاس اما، فراتر از آن، امتناع ترامپ از تسلیم شدن به او کمک می‌کند که ارتباط با پایگاهش را زنده نگه دارد. در شکست، نام تجاری او برای هوادارنش مقاومت‌ناپذیر خواهد ماند.»

ترجمه فرزانه جوادی

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۴۵۵۲
تاریخ: ۱۳۹۹/۸/۲۴     ساعت: ۱ : ۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس:       زیرسرویس:
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
  • ٧ شوال ١٤٤٥
  • Apr 16 2024