صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

پاریس؛ ایستگاه اول تور ۱۰ روزه پمپئو به اروپا و خاورمیانه

مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا دیروز شنبه وارد پاریس، اولین ایستگاه تور ۱۰ روزه خود به اروپا و خاورمیانه شد.

پامپئو قرار است با امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه و همتای خود دیدار کند و آنگونه که رسانه‌های فرانسه گزارش داده‌اند، انتظار می‌رود که فضای ملاقات های پمپئو در پاریس متشنج باشد.
خبرگزاری فرانسه نوشت: پاریس؛ اولین ایستگاه سفر مایک پمپئو است که برخی آن را سفر خداحافظی وزیر امور خارجه آمریکا می نامند؛ او در مقاصد بعدی سفر خود به خاورمیانه سفر می کند.
خبرگزاری فرانسه افزود: رئیس دیپلماسی آمریکا صبح امروز (شنبه) وارد پایتخت فرانسه شد، او قرار است روز دوشنبه با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، یکی از اولین رهبرانی که پیروزی جو بایدن را به رسمت شناخت، دیدار دیدار کند.

روزنامه فرانسوی لوموند نیز نوشت: مقاصد بعدی سفر پمپئو ترکیه، گرجستان، اسرائیل، امارات متحده عربی، قطر و عربستان سعودی خواهد بود.
خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت: پمپئو که با همسرش به پاریس آمده، نخستین سفر دوجانبه او به فرانسه محسوب می شود.
او هنگام پیاده شدن از هواپیما در توئیت خود نوشت: از حضور در فرانسه، قدیمی ترین دوست و متحد ایالات متحده، خوشحالم.
وی در بخش دیگری از توئیت خود افزود: مشارکت ما بر اساس ارزش های مشترک بنا شده است؛ دموکراسی، آزادی و حاکمیت قانون.
روزنامه فرانسوی لوپریزین نیز نوشت: پمپئو روز دوشنبه با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه و همچنین ژان ایو لودریان، همتای خود دیدار می کند. اما این دیدارها باید دور از لنز دوربین صورت گیرد؛ چراکه فرانسوی ها بر این مساله تأکید دارند که آن ها به در خواست خود این مقام آمریکایی و در راستای شفافیت کامل با تیم جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، حضور او را پذیرفته اند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نزدیک به رئیس جمهوری فرانسه گزارش داد: این دیدار، یک دیدار ساده توام با حسن نیت است.
روزنامه فرانسوی لوپریزین  در ادامه یادآور شد: امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه  از جمله اولین رهبرانی بود که انتخاب جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا را تبریک گفت و سپس با او تلفنی صحبت کرد؛ این در حالی است که ترامپ هنوز از پذیرفتن شکست خود امتناع کرده و حتی مایک پمپئو نیز قبل از شروع تور ده روزه خود به اروپا و خاورمیانه خود که پاریس اولین ایستگاه آن است، از به رسمیت شناختن پیروزی بایدن خودداری کرد. او با انتقاد از رهبران خارجی که با رئیس جمهور منتخب آمریکا تماس گرفته اند؛ گفت: یک انتقال قدرت آرام به دولت دوم ترامپ وجود خواهد داشت.
این نشریه فرانسوی ادامه داد: فارغ از این دو واقعیت موازی که بر دیپلماسی آمریکا سایه افکنده، انتظار می رود که مذاکرات پاریس نیز متشنج باشد.
خبرگزاری فرانسه افزود: ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه هشدار داده که در مقابل مایک پمپئو، درمورد تسریع در خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و عراق که از سوی دونالد ترامپ، قبل از پایان رسمی دوره تصدی ریاست جمهوری خود در 20 ژانویه پیش بینی شده، مخالفت خواهد کرد.
به نوشته لوموند؛ بر اساس بیانیه منتشر شده وزارت امور خارجه، دیدار و رایزنی های پمپئو در پاریس شامل اتحاد فراآتلانتیک در مورد مسائل اقتصادی و امنیتی که در دوران ریاست جمهوری ترامپ به شدت تیره و تار گشته و همچنین اقدامات مقابله با تروریسم و ‌تهدیدهای جهانی است.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۴۵۶۹
تاریخ: ۱۳۹۹/۸/۲۶     ساعت: ۹ : ۱۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024