صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

جاسوسی ارتش آمریکا از مسلمانان از طریق نرم‌افزار پرطرفدار

بنابر گزارش‌ها، ارتش آمریکا از طریق نرم‌افزاری که در بین مسلمانان طرفدار زیادی دارد و بیش از ۹۸ میلیون بار در سراسر جهان دانلود شده، اطلاعات آن‌ها را جمع‌آوری می‌کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «میدل ایست مانیتور»، طبق اعلام وبسایت مادربورد که بخشی از مجله وایس است، این برنامه نماز و قرآن که بیش از 98 میلیون بار در سراسر جهان دانلود شده، جزئی‌ترین اطلاعات مسلمانان را به ارتش آمریکا می‌فروخته است. این برنامه تنها یکی از برنامه‌هایی است که گفته می‌شود اطلاعات مردم را در اختیار ارتش آمریکا می‌گذاشته است.
مادربرد دو جریان داده موازی جداگانه پیدا کرد که توسط ارتش ایالات متحده برای بدست آوردن داده‌های مکانی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. یکی فرماندهی عملیات ویژه آمریکا، شاخه‌ای از ارتش که مسئول مبارزه علیه تروریسم، علیه شورش و همچنین شناسایی ویژه است که گفته شده برای کمک به عملیات نیروهای ویژه خود در خارج از آمریکا از اطلاعات استفاده می‌کند. جریان دوم داده‌ها از طریق شرکتی به نام X-Mode که داده‌های مکانی را مستقیماً از برنامه‌ها جمع‌آوری می‌کند و بعد آن‌ها را به پیمانکاران و به طور گسترده‌تر به ارتش می‌فروشد، جمع‌آوری می‌شده است.
در حالی که مادربورد گفته از عملیات خاصی که توسط ارتش آمریکا بر اساس این اطلاعات انجام شده باشد، اطلاع ندارد، تصور می‌شود اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق این برنامه، در برخی از صدها عملیات پهپادی ارتش آمریکا در خاورمیانه، پاکستان و افغانستان مورد استفاده قرار گرفته باشد.
در بیانیه‌ای خطاب به مادربورد، «تیم هاوکینز» سخنگوی فرماندهی عملیات ویژه آمریکا مدعی شد: دسترسی ما به این نرم‌افزار برای پشتیبانی از نیازهای ماموریت نیروهای عملیات ویژه در خارج از کشور است. ما شدیداً به روندها و سیاست‌های مقرر شده برای محافظت از حریم خصوصی، آزادی‌های مدنی، حقوق اساسی و قانونی شهروندان آمریکایی پایبند هستیم.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۴۶۸۶
تاریخ: ۱۳۹۹/۸/۲۸     ساعت: ۹ : ۱۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
  • ٧ شوال ١٤٤٥
  • Apr 16 2024