صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

واکنش اسکاتلند به توافق برگزیت: وقت آن است مستقل شویم

وزیر اول اسکاتلند در واکنش به توافق شکل گرفته میان انگلیس و اتحادیه اروپا بعد از مذاکرات بر‌گزیت گفته وقت آن فرارسیده که اسکاتلند یک کشور مستقل اروپایی باشد.

«نیکلا استورجِئون»، وزیر اول اسکاتلند با انتشار پیامی در توئیتر به توافق انگلیس و اتحادیه اروپا در جریان مذاکرات برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) واکنش نشان داد.

استورجئون در پیام خود با انتقاد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نوشت: «قبل از اینکه این تحولات آغاز شود، لازم به یاد‌آوری است که برگزیت بر خلاف میل اسکاتلند اتفاق می‌افتد و هیچ توافقی وجود ندارد که جبران آنچه که برگزیت از ما می‌گیرد باشد.»

وی در ادامه نوشت: «وقت آن فرا رسیده که آینده ما به عنوان یک کشور مستقل اروپایی ترسیم شود.»

انگلیس و اتحادیه اروپا روز پنجشنبه بعد از مذاکرات طولانی به یک توافق تجاری برای تنظیم روابط تجاری دو طرف بعد از برگزیت دست پیدا کردند.

گزارش‌هایی حاکی است که  علاوه بر مذاکرات میان «دیوید فراست»، مذاکره کننده ارشد انگلیس و «میشل بارنیه»، همتای وی در اتحادیه اروپا و همچنین «استفانی ریسو»، دستیار «اورزولا فن در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا، گفت‌وگو‌های بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس با فن در لاین از طریق تلفن در دستیابی به این توافق موثر بوده است.

انگلیس رسماً در تاریخ 31 ژانویه 2020 (11 بهمن98) از اتحادیه اروپا خارج شد.

انگلیس و اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری (31 دسامبر 2020) دوران گذار را سپری کردند و انگلیس در این دوران ملزم به حفظ معیار‌های اصلی عضویت در این اتحادیه بود.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۸۷۷۵
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۶     ساعت: ۸ : ۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024