صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

سفیر سابق آمریکا به هتل‌های ترامپ سود می‌رساند

واشنگتن پست با استناد به ایمیل‌های وزارت خارجه آمریکا گزارش داد، یک فعال جمهوریخواه که در زمان دونالد ترامپ سفیر بود، به نفع هتل‌های این رئیس جمهوری پیشین کار می‌کرد. این حرکت قبلا در فوربس گزارش شده بود.

پیش از آنکه "کلی کرافت" در سال 2017 سفیر آمریکا در کانادا شود، از اهداکنندگان مالی مهم حزب جمهوریخواه در ایالت کنتاکی به شمار میرفت. او و همسرش جو کرافت که مدیر اجرایی شرکت زغال سنگ "شرکای منابع اتحاد" است، میلیونها دلار به نامزدهای جمهوریخواه کمک کردند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا هم در سال 2019 او را به عنوان جانشین نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل معرفی کرد.

واشنگتن پست گزارش داد، کلی کرافت در سال 2018 قرار بود در یک کنفرانس در واشنگتن دی.سی شرکت کرد و با لیست هتل‌های پیشنهادی برای کارکنانش مخالفت کرد و گفت: هتل ترامپ را ترجیح میدهم.

اوایل همان سال، کلی کرافت همچنین با پیشنهاد یکی از کارکنانش درباره هتل کوچکی در نزدیکی محل برگزاری یک کنفرانس در مریلند مخالفت کرد و گفت: بیا هتل ترامپ را بگیریم.

هتل‌های زنجیره‌ای ترامپ و سود رساندن به آنها، موضوع همیشگی انتقاد دموکرات‌ها و کارشناسان در دوره ریاست جمهوری ترامپ بوده است. مرکز اخلاقیات و مسوولیت پذیری در واشنگتن که یک گروه ناظر است، ترامپ را به نقض قانون اساسی آمریکا متهم کرد که به مقامهای فدرال اجازه نمیدهد هدایایی از یک کشور خارجی بپذیرند چرا که مقامهای خارجی معمولا اقامت در هتل ترامپ در واشنگتن و پول خرج کردن در آنجا را انتخاب میکردند.

این رئیس جمهوری پیشین آمریکا همچنین پیشنهاد داده بود تا نشست 2020 گروه هفت در عمارت لوکس او در میامی فلوریدا برگزار شود که با انتقاد کارشناسان حوزه اخلاقیات مواجه شد. حالا که او دیگر در راس قدرت نیست، "سازمان ترامپ" که بر این هتل‌های زنجیره ای نظارت میکند، برای فروش ملک خود در دی.سی تلاش دارد.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۵۳۰۲
تاریخ: ۱۴۰۰/۶/۱۳     ساعت: ۱۴ : ۴۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024