صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

وزیر دفاع انگلیس: آمریکا دیگر ابرقدرت نیست

وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه‌ای گفت که آمریکا دیگر یک ابر قدرت نیست، چون حاضر نبود وضعیت ناخوشایند در افغانستان را تحمل کند و دوام بیاورد.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه‌ای با مجله "اسپکتاتور" گفت: مشخص است که انگلیس هم یک ابرقدرت نیست. یک ابرقدرت که آمادگی پایبندی به چیزی را ندارد، احتمالا یک ابرقدرت نیز نیست. مطمئنا این یک نیروی جهانی نیست، فقط یک قدرت بزرگ است.

والاس که منتقد خروج آمریکا از افغانستان بوده، مقصر این وضعیت پیش آمده در افغانستان را دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا می‌داند.

در فوریه 2020، ترامپ توافقی را با طالبان در دوحه امضا کرد مبنی بر اینکه نیروهای آمریکایی تا مه 2021 از افغانستان خارج می‌شوند. دولت جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی آمریکا نیز به صورت گسترده از این توافق حمایت و مهلت قانونی آن را تا 31 اوت 2021 تمدید کرد.

وزیر دفاع انگلیس ماه گذشته میلادی در گفتگویی با شبکه خبری بی.بی.سی گفت: اگر نظر من را می‌خواهید، زمانی که توافق توسط دونالد ترامپ انجام شد، قالب این طرح ریخته شد.

والاس همچنین گفت، بذرهای آنچه که در هفته‌های اخیر جامعه بین‌الملل در افغانستان شاهدش بود پیش از روی کار آمدن بایدن کاشته شده بود.

وی در آوریل 2021، توافق ترامپ با طالبان را "تباه" توصیف کرد و در گفتگویی با اسکای نیوز گفته بود: وقتی که ترامپ با طالبان توافق کرد، احساس کردم که اشتباهی رخ داده است. همگی ما به عنوان یک جامعه بین‌الملل احتمالا باید پیامدهای آن را بپردازیم. از نظر من، این توافق که در دوحه بسته شد، توافقی خراب بود.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۵۳۰۳
تاریخ: ۱۴۰۰/۶/۱۳     ساعت: ۱۴ : ۴۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024