صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

لیتوانی سفیرش در چین را فراخواند

لیتوانی به دنبال اختلاف پیدا کردن با چین بر سر آن که دفتر نمایندگی تایوان در این کشور تبدیل به اولین دفتر نمایندگی استفاده کننده از نام خود این جزیره در اروپا شد، اقدام به فراخواندن سفیرش در پکن برای رایزنی کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان در ماه ژوئیه اعلام کرد، هیات نمایندگی‌اش در شهر ویلنیوس، پایتخت لیتوانی با اسم "دفتر نمایندگی تایوان" در لیتوانی خوانده خواهد شد. این در حالی است که دیگر هیاتهای این جزیره در اروپا و آمریکا از نام شهر تایپه استفاده می‌کنند تا به نام خود این جزیره اشاره نکنند.

چین در تاریخ 10 اوت بعد از آنکه تایوان خبر مربوط به این هیات نمایندگی‌اش را اعلام کرد، تقاضا کرد که لیتوانی سفیرش را از پکن خارج کند و گفت که خودش نیز فرستاده چین به ویلنیوس را فرا می‌خواند. وزارت خارجه لیتوانی اعلام کرد سفارت این کشور در چین به رغم فراخوانده شدن سفیرش همچنان فعالیت عادی خود را دارد.

همچنین طبق اعلام لیتوانی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در 21 اوت با وزیر خارجه لیتوانی صحبت داشته و با او بر سر "اقدام دوجانبه هماهنگ" برای کمک به لیتوانی به منظور تاب آوردن فشار چین توافق کرده است.

چین تایوان برخوردار از دولت دموکراتیک را به عنوان حساس‌ترین مساله ارضی خود و بخشی از "چین واحد" در نظر گرفته و مرتبا از هر اقدامی که تلویحا این جزیره را یک کشور جداگانه نشان دهد خشمگین می شود.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۵۳۰۶
تاریخ: ۱۴۰۰/۶/۱۳     ساعت: ۱۴ : ۴۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024