صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

سفر ۴ سناتور آمریکایی به فلسطین

چهار سناتور دموکرات آمریکایی در دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی بر حمایت واشنگتن از تل‌آویو و لزوم پیگیری راهکار دو دولتی تأکید کردند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، «کریس مورفی» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پس از دیدار با «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در پیامی توئیتری نوشت: «ما بر امیدواری خود به موفقیت دولت جدید تأکید کردیم و حمایت قاطع از راهکار دو دولتی در آینده را اعلام کردیم».
«ریچارد بلومنتال»، «کریس ون هالن» و «جان آساف» دیگر سناتورهای دموکراتی بودند که مورفی را در این سفر همراهی می‌کردند.
این سناتورهای آمریکایی در سفر خود با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر و «ایزاک هرزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کردند.
هرزوگ پس از دیدار با این مقامات آمریکایی در پیامی توئیتری نوشت: «فراحزبی بودن، یکی از محورهای مقدس اتحاد اسرائیل و آمریکا است... [با سناتورهای آمریکایی] درباره منافع و ارزش‌های مشترک گفت‌وگو داشتم».
آن‌ها همچنین با حضور در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با روسای کمیته‌های دفاع و امور خارجه در این نهاد دیدار و گفت‌وگو کردند.
سفر این چهار سناتور آمریکایی به فلسطین اشغالی، پس از حضور آن‌ها در لبنان و مطرح کردن ادعاهایی علیه برنامه ارسال سوخت از ایران به این کشور، انجام گرفته است.
آن‌ها در این سفر با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در کاخ بعبدا (کاخ ریاست‌جمهوری) دیدار کردند. در این دیدار که «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان نیز حضور داشت درباره وضعیت کنونی لبنان و رویکردهای مرحله پیش‌رو رایزنی شد.
میشل عون در دیدار مذکور تأکید کرد، پیشرفت‌هایی در زمینه تشکیل دولت لبنان حاصل شده است و در ادامه از «حمایت‌های آمریکا از ارتش لبنان» قدردانی کرد.
وی ضمن اعلام اینکه بسیاری از موانع برطرف شده، ابراز امیدواری کرد که دولت لبنان در همین هفته تشکیل شود.
بلومنتال نیز در این دیدار گفت که هیچ دلیلی برای اینکه لبنان به محموله‌های سوخت ایران وابسته شود وجود ندارد.
لبنان در حال دست و پنجه نرم کردن با یک بحران اقتصادی عمیق است که بانک جهانی آن را یکی از شدیدترین بحران‌ها از اواسط قرن نوزدهم دانسته است.
اوضاع در لبنان به فلج شدن نهادهای نظامی و سایر دستگاه‌های امنیتی این کشور منجر شده است. بیش از یک سال است که لبنان فاقد دولتی بادوام است، گرچه سه فرد متفاوت تا کنون برای اداره امور نخست‌وزیری را در دست گرفته‌اند.
بیش از 70 درصد از جمعیت لبنان به زیر خط فقر سقوط کرده‌اند و ارز ملی این کشور بیش از 90 درصد از ارزش خودش را از دست داده است.
بحران سوخت، یکی از نمودهای فلج اقتصادی لبنان است. روز گذشته رسانه‌ها گزارش دادند به‌رغم اقداماتی که در این کشور برای مقابله با احتکار و قاچاق سوخت و کم کردن از برخی درگیری‌ها در ایستگاه‌های توزیع سوخت انجام شده، این تنش‌ها در جایگاه‌های سوخت هنوز ادامه دارد.
در پی ادامه این وضعیت، و بر خلاف درخواست چندین باره دبیر کل حزب‌الله لبنان از دولت برای حل بحران، سید حسن نصرالله تأکید کرده بود که اگر حکومت اقدامی نکند، حزب‌الله از ایران سوخت می‌خرد تا از رنج مردم بکاهد.
وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در لفاظی‌های اخیر خود در این‌باره گفته است: «مسئله کشتی سوخت ایران که در راه لبنان است، یک مسئله امنیتی است و براساس آن به این موضوع پرداخته خواهد شد».

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۵۳۱۳
تاریخ: ۱۴۰۰/۶/۱۴     ساعت: ۹ : ۲۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024