صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

بلینکن: پروازهای جدیدی برای خروج از افغانستان ترتیب خواهیم داد

وزیرخارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور قصد دارد پروازهای جدیدی را از فرودگاه کابل برای تخلیه شهروندانش ترتیب دهد.

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به آن که گروه طالبان متعهد شده تا به افراد دارای پاسپورت اجازه خروج بدهد، «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، اعلام کرد که این کشور قصد دارد پرواز‌هایی از فرودگاه کابل برای خروج افراد در نظر بگیرد.
وزیرخارجه آمریکا در بخشی از سخنان خود گفت: «در تلاشیم تا پرواز‌های بیشتری برای تخلیه افراد از افغانستان انجام دهیم. ما شبانه روزی با گروه‌های مختلف و اعضای کنگره آمریکا کار می‌کنیم و به آن‌ها تمام اطلاعاتی را می‌رسانیم که برای اطمینان از خروج تمام آمریکایی‌ها نیاز است. می‌توانیم با خیال راحت افغانستان را ترک کنیم، ما در حال برقراری دیپلماسی در این زمینه هستیم و با طالبان نیز در تماسیم.»
او که در کنفرانس مطبوعاتی در دوحه سخن می‌گفت، در ادامه افزود: «ما منتظریم ببینیم طالبان به تعهدات خود عمل می‌کند یا نه. آن‌ها گفتند به افرادی که مدرکی در اختیار دارند اجازه خروج می‌دهند، ما آن‌ها را مجبور به تعهد به این گفته خودشان خواهیم کرد؛ همچنان که دیگر کشور‌های نیز در تلاش در این زمینه خواهند بود.»
بلینکن در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: «زمانیکه در ماه اوت (مرداد) روند خارج کردن نیروهایمان را آغاز کردیم، حدود 6 هزار نیروی آمریکایی در افغانستان بودند و اکنون تقریبا تمامی آن‌ها خارج شدند، اما خب برخی هنوز نتوانستند تصمیمی برای خروجشان اتخاذ کنند و این تعجب‌آور هم نیست؛ زیرا آن‌ها سال‌ها در افغانستان با خانواده خود زندگی کردند.»
او در انتها گفت: «اکنون به نظر ما حدود 2 درصد از افرادی که دارای تابعیت آمریکایی هستند، در افغانستان حضور دارند.»

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۵۳۸۹
تاریخ: ۱۴۰۰/۶/۱۷     ساعت: ۱ : ۴۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024