صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

هشدار چین به آمریکا در خصوص تایوان

چین به آمریکا درباره سخنان غیر مسئولانه درباره تایوان و مسائل دریایی هشدار داد و بر اصل «چین واحد» تأکید کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، چین سخنان غیر مسئولانه آمریکا درباره تایوان و مسائل دریایی این کشور را محکوم کرد و به واشنگتن درباره مداخله در امور سایر کشور‌ها هشدار داد.
چین تأکید کرد که همه تدابیر و اقدامات قانونی که اتخاذ می‌کند، هدفش حمایت از حاکمیت، امنیت و تمامیت ارضی این کشور است و بار دیگر از آمریکا خواست به سخنان غیر مسئولانه در این خصوص پایان دهد.
چاو لی جیانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به این سخنان خصمانه کربی خاطر نشان کرد: اوضاع در منطقه در کل، به لطف تلاش‌های مشترک چین و کشور‌های همسایه در دریای جنوبی چین باثبات است.
چاو تأکید کرد: تحرکات منفی واشنگتن از جمله فروش سلاح به تایوان و تقویت روابط نظامی رسمی با آن، نشان دهنده چهره حقیقی آمریکاست که مانع صلح و ثبات منطقه‌ای است.
سخنگوی رسمی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست موضع چین و دغدغه هایش را جدی بگیرد و به اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک قاطعانه پایبند باشد و از ایراد سخنان غیرمسئولانه درباره تایوان و مسائل دریایی دست بردارد.
جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به تازگی ادعا کرده بود چین تلاشهایش را برای ترساندن تایوان و فشار بر آن تشدید کرده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۶۷۴۰
تاریخ: ۱۴۰۰/۷/۲۵     ساعت: ۷ : ۵۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • ١١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 20 2024