صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نشست سران گروه ۲۰ در رم ایتالیا آغاز شد

نشست گروه ۲۰ در پایتخت ایتالیا، با تمرکز بر مقابله با همه‌گیری کرونا و همه‌گیری‌های آینده و راه‌های عملی برای کاهش تغییرات آب و هوایی آغاز شد.

به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، رهبران بزرگترین اقتصاد‌های جهانی از امروز در قالب نشست گروه 20 در رم تشکیل جلسه می‌دهند. این نشست تنها 24 ساعت پیش از برگزاری نشست آب و هوایی سازمان ملل متحد موسوم به کوپ 26 (COP26) برگزار می‌شود. مسئله آب و هوایی هم یکی از محور‌های اصلی نشست گروه 20 خواهد بود.

این نشست گروه 20 در فضای پر تنشی برگزار می‌شود، زیرا بیست کشور ثروتمند جهان همگی هماهنگ نیستند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در این نشست حضور نخواهند داشت و از طریق کنفرانس ویدئویی در آن شرکت خواهند کرد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در این باره گفت ما شاهد سطح خطرناکی از بدگمانی میان قدرت‌های بزرگ و اعضای گروه 20 هستیم. هدف اصلی این نشست باید ایجاد اعتماد با هدف قرار دادن منابع اصلی این بدگمانی‌ها از جمله بی عدالتی و مشکلات ژئوپلتیک است.

اعتماد میان اعضای گروه 20 برای رویارویی با دو فوریت جهانی یعنی همه گیری کووید 19 و تغییرات آب و هوایی ضروریست.

این چالش‌ها موجب شده است کمک مالی وعده داده شده 200 میلیارد دلاری سالانه کشور‌های ثروتمند به کشور‌های فقیر برای مقابله با تغییرات آب و هوایی در سال 2021 اجرایی نشود.

اسکار سوریا مسئول کارزار ایی (E) برای مقابله با تغییرات آب و هوایی می‌گوید حالا زمان پرداخت پول فرا رسیده است. زمان آن رسیده است که قدرت‌ها به وعده‌های خود عمل کنند.

موضوع دیگر احیای اقتصاد جهانی است. قرار است در این نشست مسئله مالیات حداقلی 15 درصدی برای شرکت‌های چند ملیتی مورد بررسی قرار گیرد.

جو بایدن، رئیس‌‌جمهور آمریکا، در حاشیه نشست با رهبران سه کشور اروپایی حاضر در برجام (انگلستان، آلمان و فرانسه) درباره برنامه هسته‌ای ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۶۸۱۸
تاریخ: ۱۴۰۰/۸/۸     ساعت: ۱۵ : ۵۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 19 2024