صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

سیاستمداران مشهور جهان در طول یک روز چه غذا‌هایی می‌خورند؟

سیاستمداران جهان شاید در خیلی چیز‌ها اختلاف داشته باشند که یکی از آن‌ها وعده‌ها و انواع غذا‌هایی است که استفاده می‌کنند.

به نقل از مشد، خیلی از چیز‌ها موجب اختلافات میان سیاستمداران جهان شده است این اختلافات حتی در شخصیت و وعده‌های غذایی آن‌ها نیز مشهود است. اما سیاستمداران معروف جهان در روز از چه غذا‌هایی استفاده می‌کنند؟

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اولین کسی است که به بررسی برنامه غذایی‌اش می‌پردازیم. از برنامه غذایی رئیس‌جمهور روسیه اطلاعات دقیقی در دسترس نیست فقط گاهی خودش درباره آن سخن می‌گوید و آنچه که ما از رژیم غذایی پوتین می‌دانیم این است که او صبح‌ها دیر از خواب بیدار شده و ظهر‌ها صبحانه می‌خورد! اهل مصرف الکل نیست و ترجیح می‌دهد بعد از صبحانه یک فنجان قهوه بنوشد.  یکی از خبرگزاری‌های روسیه پیشتر اعلام کرده بود رئیس‌جمهور روسیه رژیم غذایی سالمی دارد و در وعده‌های غذایی‌اش از گوجه فرنگی، خیار و کاهو استفاده می‌کند.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز رژیم غذایی‌اش ریشه در تاریخ و اروپای مرکزی دارد. مرکل در سال 2010 اعتراف کرد که یک عادت عجیب دارد و آن این است که هنوز هم هنگامی که بیرون می‌رود هر چیزی را که می‌بیند، می‌خرد با اینکه شاید آن را نیاز نداشته باشد و حتی از آن استفاده هم نکند. مرکل در آلمان شرقی (کمونیستی) بزرگ شده است و در کودکی برای تهیه غذا در صف می‌ایستاده است. غذای مورد علاقه او نیز از غذا‌های کلاسیک اروپای شرقی مانند «سولیانکا» ترکیب گوشت و سوپ سبزیجات ترش، «لچو» خورش سبزیجات متعلق به مجارستان و «ششلیک» نوعی کباب تند است.

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا از سال 2015 که به این مقام رسید گاه و بی‎‌گاه در صدر اخبار اینترنت قرار می‌گیرد. او عادت دارد جزئیات زندگی خود را نیز به رسانه‌ها بگوید. ترودو درخصوص عادات غذایی خود اعلام کرده است اهل قهوه نیست، اما عاشق غذا‌های آسیای شرقی و به خصوص غذا‌های چینی است.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه را اصولا با سه کلمه توصیف می‌کنند «بدون تردید فرانسویست». کاخ الیزه (کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه) سال 2017 فاش کرد تنها محصولات فرانسوی بر میز این کاخ برای مکرون سرو می‌شود. مکرون در وعده‌های غذایی خود از میوه، سبزیجات و محصولات لبنی استفاده می‌کند که محل تولید آن‌ها تنها با پاریس 100 کیلومتر فاصله دارد.

«نارندا مودی» نخست وزیر هند سیاستمدار بعدی است که رژیم غذایی او را بررسی می‌کنیم. سانجیو کاپور آشپز هندی مشهوری که در سال 2018 به امارات دعوت شده بود تا برای مودی آشپزی کند در خصوص غذا‌های مورد استفاده او گفت: او از غذا‌های ساده و بی‌تکلف خوشش می ‎آید پس ما نیز به کیفیت و خواص غذا‌ها توجه داشتیم و برای تزئین آن‌ها از طراحی‌های شلوغ استفاده نمی‌کردیم. او معتقد است که غذا‌ها باید سالم و گیاهی باشند، همچین او غذا را راهی برای شناخت فرهنگ دیگر کشور‌ها می‌داند پس ماهم برای او غذا‌های اماراتی و هندی را ترکیب می‌کردیم.

«پاپ فرانسیس» رهبر مسیحیان کاتولیک جهان از یک رژیم به خصوص استفاده می‌کند که دوگانگی در آن موج می‌زند. او دوست دارد همه چیز ساده باشد و به ندرت در رستوران‌هایی که بقیه مقامات ارشد واتیکان از غذایشان لذت می‌برند، می‌رود. معمولا شام او شامل مرغ پخته با سالاد، میوه و یک لیوان نوشیدنی است، اما همه این غذا‌ها با بهترین مواد اولیه درست می‌شوند. در واقع او رژیم غذایی ساده‌ای دارد که غرق تجملات شده است.

«الیزابت دوم» ملکه انگلیس ساعت هفت‌ونیم صبح از خواب بیدار می‌شود و درست قبل از صبحانه در یک فنجان فانتزی همراه با چندین بسکوییت چای ارل گری می‌نوشد. صبحانه او شامل غلات، ماست، نان تست با مارمالاد است که او بسیار مارمالاد دوست دارد. الیزابت دوم ساعت یک بعد ازظهر ناهار می‌خورد که آن هم شامل ماهی و سبزیحات، کدو و اسفناج، کباب و... است. عصر نیز یک وعده شامل ساندویچ‌های کوچک، مربا با چای و... می‌خورد و وعده‌ی بعدی در شام سرو می‌شود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا یک رژیم مشخص دارد و آن فست فود است. می‌توان گفت او همه فست فود‌های بزرگ آمریکا را امتحان کرده. او غذای مورد علاقه‌اش در «مک‌دونالد» را لذت ماهی نام گذاشته است که از نظر برخی منظور او فیله ماهی این رستوران است. علاقه رئیس‌جمهور سابق آمریکا به فست فود بسیار زیاد است تا جایی که او از میهمان‌های خود در کاخ سفید با فست فود پذیرایی می‌کرد. ترامپ اعلام کرده است یکی دیگر از غذا‌هایی که خیلی دوست دارد ساندویچ گوشت است؛ بنابراین طبق صحبت‌های خودش و برخی از نزدیکانش او عاشق فست‌فود، ساندویچ گوشت و استیک است و البته بر اساس اظهارات اطرافیانش او اصلا اهل مصرف الکل نمی‌باشد.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۶۹۱۹
تاریخ: ۱۴۰۰/۸/۱۹     ساعت: ۱۱ : ۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024