صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

بغداد: عراق بخشی از توافق ابراهیم نخواهد شد

وزیر خارجه عراق در اجلاس «گفت‌و‌گوی منامه» به سوال خبرنگار ارشد اعزامی رژیم صهیونیستی به بحرین درباره احتمال عادی‌سازی روابط بین بغداد و تل‌آویو پاسخ داد.

وزیر خارجه عراق در اجلاس امنیتی بحرین با سوالی درباره احتمال عادی‌سازی روابط بغداد با صهیونیست‌ها مواجه شد.

«فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق که به منامه پایتخت بحرین سفر کرده است، در اجلاس «گفت‌و‌گوی منامه» حضور یافت و در این نشست سخنرانی کرد.

این مقام ارشد عراق در بخشی از سخنرانی خود بر موضع دولت این کشور برای تقویت روابط با همه کشورهای منطقه و تلاش عراق برای کمک به برطرف کردن اختلافات میان کشورهای منطقه سخن گفت.

وزیر خارجه عراق در بخشی از سخنرانی خود در منامه به برگزاری مذاکرات ایران و عربستان سعودی به میزبانی بغداد با حضور مقام‌های ارشد دو کشور اشاره کرد.

بعد از پایان سخنرانی فواد حسین، او در میزگردی با حضور وزرای خارجه بحرین و اردن شرکت کرد و به سوالات مجری و برخی از حاضران اجلاس جواب داد.

باراک راوید خبرنگار ارشد وبگاه صهیونیستی «واللا» در اجلاس امنیتی منطقه‌ای «گفت‌و‌گوی منامه» از وزیر خارجه عراق درباره احتمال الحاق این کشور به توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سوال کرد و پرسید «آیا امکان پیوستن عراق به توافق ابراهیم وجود دارد؟»

«فواد حسین» وزیر خارجه عراق پاسخ داد: «سوال این بود که آیا انتظار این وجود دارد که به زودی عراق بخشی از توافقات ابراهیم خواهد شد؟ اگر بخواهم کوتاه پاسخ بدهم، جوابش "نه" است. این یک موضوع بسیار سخت است و این موضوع دلایل زیادی دارد البته من اینجا نیستم که درباره دلایلش توضیح بدهم اما جواب به این سوال، "نه" است».

اظهارات این عضو ارشد کابینه «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق درباره توافق سازش با رژیم صهیونیستی در شرایطی مطرح شده که پیش از این چهره‌های شناخته شده در عراق بارها درباره این موضوع هشدار داده‌اند.

چندی قبل «هادی العامری» رئیس ائتلاف پارلمانی «الفتح» اعلام کرد، این ائتلاف و نیروهای مقاومت عراق در برابر توطئه‌های حمایت از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خواهند ایستاد.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۶۹۸۱
تاریخ: ۱۴۰۰/۸/۲۹     ساعت: ۱۵ : ۵۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 19 2024