صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

امیدواری «میشل عون» به حل سریع اختلافات با کشورهای عربی خلیج فارس

رئیس جمهور لبنان تأکید کرد که این کشور همواره به دنبال برقراری روابط بهتر با کشورهای عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس است.

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان روز جمعه(دیروز) در کاخ بعبدا میزبان هیأتی از افسرانی بود که برای عرض تبریک به مناسبت عید استقلال لبنان در کاخ حضور یافته بودند.

عون در این دیدار گفت که لبنان همواره به دنبال روابط بهتر با کشورهای عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس است و ما امیدواریم که اختلافات با این کشور بزودی حل‌وفصل شود.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، میشل عون تصریح کرد که مهم این است که منافع ملت لبنان در معرض خطر قرار نگیرد و این ملت تاوان ندهد.

تنش‌ اخیر میان لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس بویژه عربستان سعودی از آنجا آغاز شد که «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی که مربوط به پیش از انتصاب وی به پست وزارت است، خواهان توقف جنگ علیه یمن شد.

قرداحی در پاسخ به این سؤال که تحولات جاری در یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: «تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم».

در پی این اظهارات، عربستان سعودی، بحرین، امارات هر یک سفرای خود را از لبنان فراخواندند و کویت هم در گامی مشابه ضمن فراخواندن سفیر خود از لبنان، 48 ساعت به کاردار سفارت لبنان فرصت داد تا این کشور را ترک کند.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۶۹۸۴
تاریخ: ۱۴۰۰/۸/۲۹     ساعت: ۱۵ : ۵۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • ١١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 20 2024