صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

کاروان لجستیک ائتلاف آمریکایی در عراق هدف قرار گرفت

یک کاروان لجستیکی ائتلاف آمریکایی در جنوب عراق هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفت.

به نوشته وبگاه المعلومه، هنوز از میزان تلفات مادی و یا جانی احتمالی این انفجار خبری منتشر نشده و گروهی نیز مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است. انفجارهایی که در یک ماه جاری بار دیگر تعداد آن‌ها رو به فزونی رفته است.

به گفته منابع عراقی این کاروان‌ها با عبور از مرز کویت وارد جنوب عراق شده و تجهیزات مورد نیاز نظامیان آمریکایی مستقر در عراق را حمل می‌کنند. ائتلاف آمریکایی برای در امان ماندن از این حملات و انفجارهای کنار جاده‌ای برای انتقال تجهیزات خود از شرکت‌های بومی عراقی کمک می‌گیرد.

هفته گذشته نیز در 25‌ام و 26‌ام فروردین دو کاروان لجستیکی، یکی در استان بابل و دیگری در استان بغداد هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفتند.

پس از مصوبه پارلمان عراق درباره خارج کردن نظامیان بیگانه از خاک این کشور و تعلل بغداد در این امر، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.

گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

 پارلمان عراق در دی ماه سال 98 در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب‌ رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۵۵۰
تاریخ: ۱۴۰۱/۲/۴     ساعت: ۳ : ۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024