صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

جزئیات بیشتر از افسر قاچاقچی سعودی بازداشت شده در بیروت

یک وب‌سایت لبنانی اطلاعات بیشتری درباره نیروی امنیتی سعودی که با ۱۸ کیلو «کپتاگون» در بیروت بازداشت شد، منتشر کرد.

دیروز (یکشنبه/هفتم خرداد) بود که اعلام شد، یک مأمور امنیتی سعودی به نام «عادل الشمری» با 18 کیلو قرص روانگردان «کپتاگون» در فرودگاه «رفیق الحریری» بیروت بازداشت شده است.

وب‌‌سایت «لبنان دیبیت» اطلاعات بیشتری از این بازداشت به همراه عکس فرد بازداشت شده را منتشر کرد. در این گزارش آمده، عادل الشمری تنها بازداشتی این قضیه نیست و نیروهای امنیتی راننده وی را نیز بازداشت کرده‌اند.

لبنان دیبت افزود، الشمری با یک شبکه مواد مخدر لبنانی در ارتباط بوده ، رئیس این شبکه در «ساحل المتن» است و هنوز بازداشت نشده است.

بر اساس این گزارش، تحقیقات نشان می‌دهد که این مأمور امنیتی سعودی به عنوان عضوی در یک شبکه لبنانی-کویتی-سعودی فعال بوده و در بازجویی، کارت امنیتی کویتی خود را نشان داده است.

لبنان دیبت افزود، نیروهای امنیتی در حال ادامه تحقیقات خود هستند تا دریایند آیا این فرد قبلا نیز محموله کپتاگون از طریق لبنان قاچاق کرده است یا خیر.

«بسام المولوی» وزیر کشور دولت پیشبرد امور لبنان دیروز در همین رابطه گفت، با بازداشت یک تبعه سعودی مقیم کویت، تلاش برای قاچاق 18.3 کیلوگرم کپتاگون از طریق فرودگاه بیت‌المللی «رفیق الحریری» ناکام ماند.

وی افزود، با طرف‌های مربوطه کویتی در چارچوب هماهنگی و ادامه تحقیقات لازم ارتباط گرفته شده است.

روزنامه «النهار» لبنان هم در این رابطه نوشت، الشمری شنبه هفته جاری به منظور تحویل گرفتن مواد مخدر به بیروت رسیده و قصد سفر در صبح روز یکشنبه را داشته که این امر باعث افزایش شک نیروهای امنیتی فرودگاه شده و در نهایت به بازداشت وی ختم شده است.

در همین رابطه، در آبانماه سال 1394 یک شاهزاده سعودی که قصد داشت حدود دو تن مواد مخدر از لبنان به عربستان قاچاق کند، در فرودگاه بیروت بازداشت شد.

این محموله متعلق به «عبدالمحسن بن ولید بن عبدالمحسن بن عبدالعزیز» (معروف به شاهزاده کپتاگون) بود که شامل 24 بسته و هشت چمدان حاوی مواد مخدر از نوع کپتاگون می‌شد و قرار بود به مقصد «منطقه حائل» (در شمال غرب عربستان)‌ قاچاق شود.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۶۹۹
تاریخ: ۱۴۰۱/۳/۹     ساعت: ۱۱ : ۳۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024