صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

فریاد اعتراضی خانواده قربانیان تیراندازی در تگزاس آمریکا

رئیس جمهوری آمریکا که برای برای آرام کردن فضای متشنج و جامعه آسیب دیده آمریکا و ادای احترام به ۲۱ نفری که در جریان تیراندازی مرگبار در یک مدرسه ابتدایی جان خود را از دست دادند به تگزاس سفر کرده، در محل یادبود این حادثه با خانواده های قربانیان دیدار کرد.

به گزارش تارنمای خبری سی ان ان، جو بایدن به همراه همسرش جیل بایدن، روز یکشنبه با سفر به شهر کوچک اووالد تگزاس از بنای یادبود 19 دانش آموز و دو معلم کشته شده در تیراندازی دسته جمعی در مدرسه ابتدایی در تگزاس که هفته گذشته رخ داد، دیدن کرد.

بایدن‌ سپس در یک کلیسای کاتولیک محلی با خانواده‌های آسیب‌دیده از حمله تگزاس، ملاقات کرد و در این دیدار مردم معترض به تجارت اسلحه در آمریکا با سر دادن شعارهایی از وی خواستند بحث کنترل خرید و استفاده از اسلحه را مجددا با جدیت بیشتری پی‌گیری کند.

این دومین سفر بایدن در عرض چند هفته گذشته برای آرامش بخشیدن به جامعه آسیب دیده آمریکا بود. او 22 اردیبهشت نیز به شهر بوفالوی نیویورک رفته بود تا با خانواده‌های 10 سیاه‌پوست که در یک سوپرمارکت کشته شده بودند، ملاقات کند.

در طول روزهای اخیر افکار عمومی آمریکا با شدت بیشتری بر مباحث کنترل اسلحه متمرکز شده است؛ زیرا حوادث اخیر، این موضوع را دوباره در کانون توجه قرار داده است.

در حادثه تیراندازی شهر اووالد، مقامات پلیس آمریکا متهم هستند به درخواست های تلفنی مکرر مردم دیر پاسخ داده اند و با تعلل در اقدام، زمینه قتل این کودکان را فراهم آورده اند.

تیراندازی در تگزاس یکی از مرگبارترین تیراندازی‌ها در مدرسه‌ای در آمریکا بعد از حادثه کنتیکت است. در حادثه کنتیکت در دسامبر 2012 یک مرد مسلح با حمله به دبستان سندی هوک باعث مرگ 26 نفر از جمله 20 کودک 5 تا 10 ساله شد.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۷۰۴
تاریخ: ۱۴۰۱/۳/۹     ساعت: ۱۱ : ۳۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
  • ١٥ شوال ١٤٤٥
  • Apr 24 2024