صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

ناتو: حق داریم در شرق اروپا نیرو مستقر کنیم

معاون دبیر کل ناتو از احتمال استقرار نظامیان این سازمان در شرق اروپا خبر داد.

میرچا جوآنا (Mircea Geoana) معاون دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» اعلام کرد در فضای حمله روسیه به اوکراین، ناتو دیگر به تعهدات سابق خود به مسکو برای مستقر نکردن نیروهایش در شرق اروپا پایبند نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در یکی از مفاد اساسنامه مربوط به روابط ناتو و روسیه که 25 سال پیش امضا شد، تدابیری با هدف پیشگیری از هر گونه تمرکز نیرو‌های متعارف به ویژه در مرکز و شرق اروپا پیش بینی شده است.

جوآنا اعلام کرد روسیه با حمله به اوکراین و قطع کردن هر گونه گفتگو با ناتو، خود محتوی این اساسنامه را بی اعتبار کرد. روس‌ها در این اساسنامه متعهد شده اند که به کشور‌های همسایه حمله نکنند، کاری که آن‌ها در حال انجام آن هستند. آنها همچنین متعهد شده اند که رایزنی‌های منظم با ناتو داشته باشند، کاری که انجام نمی‌دهند.

به گفته معاون دبیرکل ناتو، این سازمان از این پس دیگر هیچ محدودیتی برای مجهز کردن خود به «وضعیتی مستحکم در جناح شرقی» ندارد.

کشورهای اروپایی از آن جهت که توانایی مقابله مستقیم نظامی با روسیه را ندارند، تنها به اعمال تحریم های اقتصادی علیه این کشور اکتفا کرده اند. با این حال، اتحادیه اروپا تاکنون از تحریم بخش انرژی روسیه ناکام مانده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۷۰۵
تاریخ: ۱۴۰۱/۳/۹     ساعت: ۱۱ : ۳۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • ١١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 20 2024