صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

وزارت دفاع روسیه: آمریکا در حال آموزش تروریست‌ها در منطقه تنف سوریه است

وزارت دفاع روسیه مجددا نیروهای اشغالگر آمریکایی حاضر در خاک سوریه را متهم کرده که در حال آموزش نیروهای تروریستی در پایگاه تنف است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از بیانیه وزارت دفاع روسیه خبر داد، نیروهای آمریکایی که به شکل غیر قانونی خاک سوریه را اشغال کرده‌اند سرگرم آموزش تروریست‌ها در منطقه تنف واقع در ریف شرقی حمص بوده و از آنها برای انجام حملات تروریستی علیه دولت مرکزی پشتیبانی می‌کنند.

در بخشی از این بیانیه تاکید شده است، آموزش این گروه‌ها در پایگاه  تنف توسط بقایای گروه تروریستی داعش انجام می‌شود و آمریکایی‌ها از آنها به عنوان ابزارهای خود جهت تحقق اولویت‌های سیاست خارجی خود در سوریه استفاده می‌کنند. تا از این طریق به غیر نظامیان و مراکز زیر بنایی سوریه از جمله تاسیسات نفتی اش حمله کنند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد از سپتامبر 2015 به درخواست دولت سوریه از عملیات ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی حمایت و پشتیبانی شده است.

این وزارتخانه در این رابطه تصاویر ویدیویی از همکاری مشترک نیروهای ارتش سوریه و نیروهای روسی در هدف قرار دادن گروه‌های تروریستی متحد آمریکا در سوریه منتشر کرد.

گفتنی است یک گروه تروریستی مخالف دولت مرکزی سوریه به نام "مغاویر الثوره" (تکاوران انقلاب) در صفحه خود در فضای مجازی تصاویری از هدف قرار گرفتن مقرهایش توسط هواپیمای بدون سرنشین منتشر کردند.

برخی از سایت‌های مخالف دولت دمشق هم به نقل از فرماندهان نیروهای اشغالگر آمریکایی در سوریه خبر دادند، روسیه هفته جاری به ارتش آمریکا هشدار داده است از این پس حملات خود را متوجه گروه‌های شبه نظامی متحد ایالات متحده مستقر در مناطق جنوب شرقی سوریه خواهد کرد.

این فرماندهان خبر دادند، هشدار روسیه باعث شد تا ایالات متحده به شبه نظامیان متحد خود که در پایگاه تنف مستقر هستند، دستور دهد هرگز در کنار و نزدیکی نیروهای آمریکایی حضور پیدا نکرده و همواره در فاصله دوری از این نظامیان آمریکا اطراق و مستقر باشند.

 

منبع: تسنیم

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۸۶۸
تاریخ: ۱۴۰۱/۴/۶     ساعت: ۴ : ۵۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024