صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

واکنش وزارت بهداشت به ادعای کشف داروی قطعی کرونا

سخنگوی سازمان غذا و دارو به ادعای کشف داروی قطعی کرونا در کرمانشاه واکنش نشان داد و اعلام کرد: اظهارات درمورد ساخت داروی قطعی کرونا از سوی وزارت بهداشت در حال پیگیری و بررسی‌های بیشتر است.

دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به ادعای کشف داروی قطعی درمان کرونا در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه، گفت: هیچ کس در هیچ کجای دنیا تاکنون داروی قطعی برای درمان کووید19 نساخته است.

وی افزود: درباره داروهای سنتی مطالعاتی صورت گرفته است و بعضا بر اساس نتایج این مطالعات مجوزهایی گرفتند که به تدریج وارد بازار خواهند شد اما، تنها به عنوان درمان کمکی کرونا از آنها استفاده خواهد شد و کاربرد درمان قطعی بیماری را ندارند.

وی با اکید بر اینکه برای درمان کرونا نه در طب سنتی و نه در طب رایج تاکنون دارویی ساخته نشده است، اظهار کرد: هیچ مطالعه‌ای درمان قطعی و اثربخشی قطعی هیچ درمانی را برای کرونا چه در طب رایج و چه در طب سنتی نشان نمی‌دهد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در طب مدرن هم درمان‌هایی بر اساس داروهای گیاهی که ممکن است بخشی از آنها هم مخصوص طب سنتی نباشد استفاده می‌شود که تحت عنوان هربال مدیسین شناخته می‌شود اما در هر حال هر آنچه تحت عنوان گیاهان دارویی، فرآورده‌های طب سنتی و... ساخته شود صرفا به عنوان درمان‌های کمکی در کنار درمان‌های موجود برای کرونا استفاده می‌شود تا اثربخشی این درمان‌ها را افزایش دهد.

وی افزود: کسی که با ادبیات علمی آشنا باشد می‌داند انتخاب واژه‌های «درمان قطعی»، «درمان صد درصد» و...هیچکدام بار علمی ندارد.

جهانپور در خاتمه یاداور شد: اظهارات درمورد ساخت داروی قطعی کرونا از سوی وزارت بهداشت در حال پیگیری و بررسی‌های بیشتر است.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۴۳۴۹
تاریخ: ۱۳۹۹/۸/۱۷     ساعت: ۱۰ : ۱۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: وب گردی       زیرسرویس: وب گردی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024