صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

هشدار هواشناسی برای کاهش دما در ۱۲ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشداری وقوع رگبار و رعد و برق، بارش باران، وزش باد و کاهش دما را از امروز (۱۸ آبان ماه) تا اواخر وقت پنجشنبه (۲۲ آبان ماه) برای ۱۲ استان کشور پیش بینی و توصیه هایی را به کشاورزان و باغداران ارایه کرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: روز یکشنبه (18 آبان ماه) بارش باران برای استان های گیلان، مازندران، گلستان و رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد برای استان های خراسان شمالی، کردستان، ایلام، همدان، روز دوشنبه (19 آبان ماه) وقوع رگبارباران و رعد و برق برای استان های ایلام و لرستان، روز سه شنبه (20 آبان ماه) برای استان های خوزستان، ایلام، لرستان، زنجان، گیلان و روز چهارشنبه (21 آبان ماه) برای استان های خوزستان، چهارمحال وبختیاری، ایلام، لرستان، همدان، زنجان، گیلان، مازندران پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی برای استان گیلان بررسی بارهای باغات کیوی با توجه به وزش باد، خودداری از محلول پاشی و کودپاشی باغات و مزارع، برای استان کردستان تسریع در برداشت سیب زمینی و انار و انتقال به انبار، برای استان چهارمحال و بختیاری تسریع در برداشت سیب زمینی و چغندر قند و استفاده از کود سولوپتاس در مزارع کلزا، برای استان ایلام تسریع در برداشت برنج در مناطق سردسیر، برای استان زنجان جمع آوری سیب زمینی و چغندر قند و انتقال به انبار و برای استان لرستان تسریع در برداشت چغندر قند توصیه می شود.

سازمان هواشناسی همچنین در استان خوزستان تسریع در برداشت برنج باقیمانده، انتقال خرما و برنج از فضای باز به انبارها و خودداری از آبیاری ذرت، در استان همدان ترمیم و استحکام پوشش گلخانه ها، برداشت چغندر قند بعد از بارش ها و پوشش دهی جایگاه های تهیه کشمش، در استان گلستان کشت کلزا با توجه به بارش ها، در استان مازندران خودداری از محلول پاشی مرکبات، تسریع در برداشت برنج راتون و برنج کشت مجدد و در استان خراسان شمالی تنظیم دمای گلخانه ها، دامداری ها و مرغداری ها، تسریع در برداشت سیب زمینی و پیاز و عایق بندی کندوها را توصیه کرد.

 زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۴۳۶۷
تاریخ: ۱۳۹۹/۸/۱۸     ساعت: ۱۲ : ۱۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: وب گردی       زیرسرویس: وب گردی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024