صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

پیشنهاد رئیس انیستیتوی روانپزشکی برای اعتماد سازی مردم به واکسن کرونا

رییس انستیتو روانپزشکی ایران گفت: به عنوان مثال در آمریکا قرار است برای اعتمادسازی در مردم رییس جمهورهای پیشین و مسئولان این کشور ابتدا واکسن کرونا را تزریق کنند که این کار می تواند در کشور ما نیز صورت گیرد و رییس جمهور، اعضای کابینه هیات دولت، نمایندگان مجلس و مسئولین رده بالای کشوری اولین واکسن های خریداری شده و حتی تولیدی داخل کشور را در اذعان عمومی تزریق کنند.

دکتر "سیدوحید شریعت" درباره برخی اظهار نظرها درباره دست ساز بودن ویروس کرونا و عدم اعتماد به واکسن های تولیدی این بیماری اظهار کرد: به دلیل اینکه بیماری کرونا به نوعی مرموز و ناشناخته است، تئوری های توطئه حول و حوش کرونا شکل گرفته و موجب شده خیلی ها معتقد باشند این بیماری ساخته دست بشر است بنابراین واکسن آن ممکن است بدخواهانه در نظر گرفته شده باشد.
وی افزود: هر جایی که نوعی اغما وجود داشته باشد احتمال اینکه توطئه مطرح شود، بیشتر می شود به ویژه درباره این بیماری که گسترده بوده و در کشورهای دیگر نیز این بدبینی و نگرانی وجود دارد به ویژه اینکه فضای مجازی باعث شده این تئوری ها بدون شاهد و دلیل پخش شود و همه ببینند و نگران کننده است که متاسفانخ دیده شده مسئولان کشور نیز این حرف ها را می زنند که موجب خجالت است.
شریعت تصریح کرد: باید بپذیریم این واکنش می تواند طبیعی باشد و اگر اطلاعات دقیق و درست از منابع رسمی و مسئولان کشور به مردم داده شود تا زمانی که واکسن تولید و وارد کشور شد، استفاده کنند، موثر است.
رییس انستیتو روانپزشکی ایران درباره اعتماد مردم به واکسن های کرونا و تزریق آن نیز بیان کرد:به عنوان مثال در امریکا قرار است برای اعتمادسازی در مردم رییس جمهورهای پیشین و مسئولان این کشور ابتدا واکسن کرونا را تزریق کنند که این کار می تواند در کشور ما نیز صورت گیرد و رییس جمهور، اعضای کابینه هیات دولت، نمایندگان مجلس و مسئولین رده بالای کشوری اولین واکسن های خریداری شده و حتی تولیدی داخل کشور را در اذعان عمومی تزریق کنند.
وی افزود: مهم تر از همه این مسائل این است که پیام های یکدستی به مردم بدهیم و به عنوان مثال پیام وزارت بهداشت، مجلس، صدا و سیما درباره این بیماری و مسائل حول و حوش آن یکی بوده و ناهمگونی وجود نداشته باشد زیرا ناهمگنی در صحبت های مسئولین کشوری موجب بی اعتمادی مردم خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۶۳۷۸
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۲۰     ساعت: ۰ : ۴۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: وب گردی       زیرسرویس: وب گردی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024