صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

ابراز امیدواری یک متخصص به درمان مبتلایان کرونای انگلیسی

یک متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه تاکنون در مطالعات انجام شده تفاوت معناداری در خصوص میزان مرگ و میر کرونای انگلیسی در مقایسه با کرونای معمولی مشاهده نشده، گفت: در حال حاضر امید به درمان و بهبود مبتلایان این نوع از کرونا بیش از ۹۰ درصد است.

سیاوش وزیری با بیان اینکه فرم های جهش یافته در عفونت های ویروسی شناخته شده طبیعی است، گفت: وقتی آمار ابتلا به یک نوع ویروس بیشتر می شود و شمار مبتلایان افزایش می‌یابد، در این بین جهش هایی در ویروس مشاهده می شود.
وی افزود: در خصوص ویروس کرونا، این جهش ها در کشورهایی مانند انگلیس شناخته شده و این نوع ویروس جهش یافته تفاوت هایی با نوع قبلی آن دارد.
وزیری گفت: آنچه مسلم است قدرت سرایت و انتقال ویروس کرونا در نوع جهش یافته آن بسیار شدت یافته و میزان چسبندگی این نوع ویروس به بافت های تنفسی تا حد زیادی افزایش یافته است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: با توجه به تغییراتی که این نوع ویروس داشته، این امکان هست که افرادی که اخیرا به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند و سطحی از ایمنی در بدن آنها ایجاد شده، این ایمنی در برابر ویروس جهش یافته جدید چندان موثر نباشد و دوباره مبتلا شوند.
وزیری گفت: با توجه به تغییرات صورت گرفته در ویروس و قدرت انتقال بالای آن توصیه می شود افراد نکات مربوط به قرنطینه خانگی را به طور جدی تری رعایت کرده و برای محافظت بیشتر از دو ماسک استفاده کنند.
این متخصص بیماریهای عفونی در خصوص میزان مرگ و میر این ویروس هم گفت: کرونای انگلیسی هم مثل نوع کرونای معمولی می‌تواند در برخی افراد بدون علامت ظاهر شده و در برخی با علاِم شدیدتری بروز پیدا کرده و برخی افراد را هم قربانی کند.
وی افزود: این امکان هست که میزان مرگ و میر این نوع ویروس مقداری بیشتر از کرونای معمولی باشد، اما تاکنون  در مطالعات انجام شده تفاوت معناداری در این زمینه مشخص نشده است.
وزیری گفت: در حال حاضر در این نوع کرونا بیش از 90 درصد امید درمان و بهبودی داریم.
این متخصص بیماریهای عفونی خاطرنشان کرد: میزان دقیق مرگ و میر این ویروس و تفاوت آن با ویروس کرونای معمولی نیازمند زمان و ابتلای افراد بیشتری است تا بتوان قضاوت درستی در این زمینه داشت.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۷۹۹۱
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۲/۱۱     ساعت: ۰ : ۴۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: وب گردی       زیرسرویس: وب گردی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024