صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار
سرزمین ارتباطات: مکرمه صدیق

پدران و مادرانی که از شیوه های صحیح فرزند پروری مطلع نیستند

فیلم زندگی ما اگر سناریوی درست و کارگردانی حرفه ای و نقش آفرینی هنرمندانه ای نداشته باشدنمی تواند به فرجام و سرنوشت قابل قبولی دست یابد.

کارگردان یک اثر هنری با تنظیم نور و صدا و مدیریت صحنه ،اگر ایرادی در بازی ،گفتگو،نور و صدا و ورود غیر منتظره افراد به داخل کادر و دیگر موارد نبیند دستور حرکت می دهدو ثبت تصاویر آ غاز می شود.

این که ما با چه شرایطی و در چه زمینه ای نور و صدا را تنظیم کنیم و با شناخت و آگاهی به خود دستور حرکت برای خلق بهترین و هنرمندانه ترین نقش آ فرینی را درحرکتی زیبا بدهیم یک اصل مهم در کارگردانی فیلم زندگی مان است.

این که در اولین ساعات اولیه سال نو ،درگیری خانوادگی زن و مردی جوان با تیراندازی به قتل آنها و شهادت 2مامور کلانتری سناباد مشهد می انجامد نشان از ناتوانی در کنترل خشم و ضعف در مدیریت هیجانات منفی است.در چنین وضعیتی باتوجه به فراهم نبودن شرایط لازم ، دستور برای حرکت (انتخاب درست وتصمیم گیری منطقی و عقلانی ) صادر نمی شود و مرد جوان که نمی تواند برای موقعیت بحرانی زندگی خود را کارگردانی کند پس از شلیک به همسرش و همچنین شهادت 2 مامور نیروی انتظامی به زندگی خود نیز پایان می دهد.

این که دعوای 2جوان به خاطر یک مشاجره لفظی پیش پا افتاده در چهارمین روز از فروردین ماه پای چاقو را وسط می کشد و منجر به وقوع قتل و مرگ یکی از آ نان می شود و پلیس بوشهر نیز در کوتاه ترین زمان ممکن متهم پرونده را دستگیر می کند نیز گویای کارگردانی اشتباه صحنه های زندگی است.

این 2جوان همراه چند دوست خود برای مسافرت نوروزی راهی سفر شده بودند که این اتفاق شوم رقم خورد.

ماجرای قتل های ناگوار و حوادث تلخ و وقایع تاسف بار ،هر روز در گوشه و کنار شهر و محل زندگی مان اتفاق می افتد و ما شاهد صحنه هایی ناتمام از فیلم زندگی افرادی هستیم که آرزوهایی قشنگ و رویاهای شیرین برای سرنوشت خود داشته اند و نتوانسته اند کارگردان خوبی باشند.

متاسفانه ناآگاهی و غفلت سبب می شود این افراد نتوانند خشم و هیجان های منفی خود را کنترل کنند و به خاطر پایین بودن آستانه صبر و تحمل، صفحه زندگی شان سیاه شود.

ریشه یابی و پیدا کردن راه حل پیشگیری از وقوع این حوادث و وقایع تلخ کار متخصصان و کارشناسان اهل فن است. اما در پیش بینی موقعیت ها شاید بتوانیم بگوئیم افرادی که ناامیدی و منفی نگری و خود کم بینی در فکر و ذهن و عمل شان رسوخ پیدا می کند بیشتر در معرض این تهدیدها و خطرات هستند.

پدران و مادرانی که از شیوه های صحیح فرزند پروری مطلع نیستند چگونه می توانند صحنه های زیبای رشد و پرورش میوه زندگی شان را کارگردانی درستی کنند.

واقعیت این که در تمام جاده هایی که در مسیر زندگی مان هستند پیچ و خم و بالا و پایین های زیادی دارند و وقتی ما می توانیم به جای مته روی خشخاش گذاشتن و بزرگ نمایی مشکلات و سختی ها ،زیبایی های این مسیر را هم ببینیم و درک کنیم که چه هستیم،کجا هستیم و چه باید باشیم کارگردان خوبی خواهیم شد.

در این بهار که فصل نو آ غاز شد و طبیعت نیز با فراهم آوری شرایط لازم ، زمینه رخ نمایی یک کارگردانی عالی برای سرسبزی و شکوفایی زمین ایجاد کرد ما نیز باید با پند آموزی از درس های طبیعت ،احساس خوشبختی کنیم ،یعنی خودمان باشیم و با رضایت از داشته های خود و تلاش هدفمند و امید بخش برای بهره مندی از شرایط و موقعیت های بهتر ،احساس خوشبختی کنیم.

اگر زندگی را سخت بگیریم و گرفتار چشم و هم چشمی ها،تجملات ،بلند پروازی ها و زیاده خواهی های عذاب آ ور و ... بشویم ،اگر توانمندی و استعدادهای بی شمار مان که لطف و عنایت خداوندی است را نبینیم و شکرگزار نعمت های بی کران خدانباشیم بی هیچ تردیدی دچار مشکل خواهیم شدو کارگردانی فیلم زندگی مان به نتیجه شایسته و ارزشمندی نخواهد رسید.

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۳۴۵
تاریخ: ۱۴۰۱/۱۱/۱۹     ساعت: ۱۲ : ۲۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: خبر ویژه       زیرسرویس: خبر ویژه
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 19 2024