کد خبر :256750
رکود کم‌سابقه در بازار آهن
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با بیان اینکه دولت و تولیدکننده نباید حق دخالت در بازار توزیع را داشته باشند، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو میلگرد در بازار ۱۵ هزار و ۱۰۰ تا ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان است.

حمیدرضا  رستگار با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار خرید و فروش آهن در رکود قرار دارد و کمتر معامله ای صورت می گیرد، گفت: البته با توجه به فصل پاییز و زمستان این رکود تا حدودی طبیعی است اما بلاتکلیف بودن قیمت ها در بازار فولاد هم بر تشدید رکود بازار آهن اضافه کرده است.
وی با بیان اینکه با وجود تمام صحبت های در تعیین منطقی قیمت فولا همچنان این موضوع با اصلاح نشده است، افزود: این یک خواسته قانونی فعالان بازار است و باید در رابطه با آن تصمیم مناسب اتخاذ شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن تصریح کرد: امروز قیمت هر کیلو میلگرد در بازار 15 هزار 100 تا 15 هزار و 200 تومان است. البته قیمت تیرآهن هم به قیمت میلگرد نزدیک است.
وی اضافه کرد: لازم است مسیر توزیع توسط تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان آهن و فولاد کشور به صورت قانونی طی شود تا بازار به تدریج به تعادل برسد.
رستگار با بیان اینکه دولت و تولیدکننده نباید حق دخالت در بازار توزیع را داشته باشند افزود: برای بهر‌ه‌گیری از منافع سالم و یکسان هر بخش باید در قسمت خود برنامه‌ریزی انجام شود و نباید تولیدکننده، صادرکننده و توزیع کننده هر کدام ساز خود را بنوازند. اگر بازار از روند هوشمندسازی و مسیرهای قانونی تبعیت کند قطعا از نوسانات کاذب قیمت و سو استفاده بعضی از افراد که در حوزه فولاد نیستند جلوگیری می‌شود و بازار به نظم مورد نظر خواهد رسید.

 

منبع: تسنیم