کد خبر :258109
واکنش نماینده عربستان به مذاکرات وین
نماینده عربستان سعودی در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ضمن اعلام اینکه ریاض مذاکرات کنونی در وین را از نزدیک زیر نظر دارد، مدعی شد، ایران باید بداند گذشت زمان به نفعش نیست و نباید تعلل کند.

«عبدالله بن خالد بن سلطان» نماینده عربستان سعودی در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در صفحه توییتر خود نوشت، ریاض از نزدیک مذاکرات وین برای احیای برجام و نتایجی را که تا کنون در نشست‌ها حاصل شده، دنبال می‌کند.

وی در ادامه مدعی شد: طرف‌های مربوطه بر تمایل خود مبنی بر مقابله با تشدید تنش از طرف ایران به منظور حصول راه‌حل‌های فراگیر تأکید کرده‌اند.

عبدالله بن خالد ادامه داد: ما در حالی که از تلاش‌های رافائل گروسی حمایت می‌کنیم و در کنار وی هستیم از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم به منظور توانمندسازی آژانس برای نظارت و راستی‌آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران به نحوی که تضمین‌های لازم درباره برنامه‌ هسته‌ای‌اش را فراهم کند، به نقش خود عمل کند و از این تلاش‌ها حمایت نماید.

وی در ادامه ادعای خود افزود: از ایران می‌خواهیم که دست از تعلل بردارد و بداند که (گذشت) زمان به نفعش نیست. ایران را به لزوم توقف تشدید و تخلفات در برنامه هسته‌ای و تهدید نظام عدم اشاعه و پاسخگویی به مطالبات جامعه بین‌المللی که ثبات و شکوفایی را برای منطقه و تمام جهان به همراه خواهد داشت، فرا می‌خوانیم.

دور جدید مذاکرات در دولت جدید ایران (دولت سیزدهم) دوشنبه هشتم آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام آغاز و در نهایت چهارشنبه شب دهم آذر ماه هیأت ایرانی دو سند به طرف مقابل ارائه کرد شامل رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای.

در پی درخواست طرف اروپایی برای مشورت با پایتخت‌ها تنفسی در این مذاکرات ایجاد و دوباره روز (پنجشنبه) 18 آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام این مذاکرات از سر گرفته شد که در هفته گذشته در وین در جریان بود.

 

منبع: فارس