کد خبر :258191
برگزاری نشست مذاکره‌کنندگان عضو برجام و آمریکا بدون حضور ایران
نماینده روسیه در مذاکرات وین اعلام کرد که مذاکره کنندگان کشورهای عضو برجام نشستی را با آمریکا و بدون حضور ایران برگزار کردند.

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین با انتشار یک توئیت از برگزاری نشستی میان مذاکره کنندگان کشورهای عضو برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و آمریکا در ساعات پایانی روز شنبه خبر داد.

اولیانوف در توئیت خود نوشت: در پایان روز اعضای برجام (بدون ایران) و ایالات متحده یک نشست سنتی برگزار کردند. موضوع دشوار عدم تکرار مشکلات اخیر از جمله مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت.

وی که مذاکره کننده روسیه در این گفت وگوها است در ادامه خاطر نشان کرد: هیئت روسی پیشنهاداتی را در این زمینه ارائه کرد.

دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ١+٤ با حضور غیرمستقیم آمریکا با هدف رفع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان و احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) این روزها در وین، پایتخت اتریش در جریان است.

در ادامه این رایزنی‌ها، مذاکره‌کنندگان جدید انگلیس و آلمان نیز روز شنبه با علی باقری رییس هیأت ایرانی در وین دیدار و گفت‌وگو کردند.

پس از این دیدارها، جلسه‌ای نیز با حضور باقری، انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و روسای سه هیات اروپایی (از جمله هر دو مذاکره‌کننده جدید و دو مذاکره‌کننده پیشین انگلیس و آلمان) در هتل کوبورگ برگزار شد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان شنبه شب مقابل هتل کوبورگ در پاسخ به این پرسش که چند درصد از اختلاف ها بر سر پرانتزهای باز حل شده است؟ و آیا این مساله رو پیشرفت است تایید کرد که مسایل مورد اختلاف و پرانتزها رو به کاهش است.

وی همچنین تاکید کرد که مذاکرات رو به جلو و در حال پیشرفت است.

 

منبع: ایسنا