کد خبر :258216
عضو کمیسیون اقتصادی: در مجلس نسبت به خاندوزی جو منفی وجود ندارد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق قانون اساسی، نمایندگان مجلس نمی توانند کامل بودجه را زیر و رو کنند، زیرا که مسئولیت تهیه بودجه با دولت است این مر قانون اساسی است.

«مهدی طغیانی» نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با برنا در رابطه با "ایجاد تغییرات در لایحه بودجه 1401 توسط نمایندگان مجلس" گفت: طبق قانون اساسی، نمایندگان مجلس نمی‌توانند کامل بودجه را زیر و رو کنند، زیرا که مسئولیت تهیه بودجه با دولت است این مر قانون اساسی است. در گذشته سابقه داشته که مجلس تغییرات زیادی را در لایحه بودجه لحاظ کرده اما شورای نگهبان به درخواست دولت بودجه را رد کرده است. 

وی در ادامه بیان کرد: وظیفه مجلس ایجاد اصلاحات در لایحه بودجه آن هم با اخذ نظر دولت است، البته حد و مرز اصلاحات مجلس در بودجه در قانون اساسی خیلی مبهم است ولی قطعی است که مجلس نمی‌تواند بودجه را زیر رو کند و اصلاحات کلی انجام دهد.

طغیانی بیان کرد: چارچوب همان است که قانون اساسی گفته، تهیه و تدوین  بودجه با دولت و تصویب و ایجاد اصلاحات جزئی و بعضی ابهام زدائی ها به عهده مجلس است. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه در رابطه با استیضاح وزیر اقتصاد تصریح کرد: خبری از جمع آوری امضا برای استیضاح خاندوزی در میان نمایندگان دیگر مطرح نیست. نمایندگان در خصوص بورس، مناطق آزاد و بعضی از انتصابات انتقادهایی داشتند، اما اکنون در مجلس نسبت به وزیر اقتصاد جو منفی وجود ندارد. 

 

منبع: برنا