کد خبر :258231
کفاشیان: فوتبال نیاز ندارد دولت بالای سرش باشد
رییس سابق فدراسیون فوتبال پس از مدتها در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

علی کفاشیان که از مدیران سابق و قدیمی ورزش ایران است و در پست های مهمی حضور داشته امروز در مراسم تشییع پیکر محمدرضا یزدانی خرم حاضر بود و با همان خوشرویی همیشگی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. بخشی صحبت های او به شخصیت مدیریتی مرحوم یزدانی خرم برمی‌گشت و البته سوالات دیگر هم درباره فوتبال بود.
او صحبت هایش را از ویژگی های رییس سابق فدراسیون والیبال ایران آغاز کرد و گفت: از زمانی که بچه بودیم با آقای یزدانی خرم همسایه بودیم و ایشان از همان اوایل و سالهای سال قبل از قبل انقلاب همیشه مراقب ما بچه ها بود و جلسات مذهبی زیادی داشت. همیشه در خانه‌شان هیئت بود و بچه ها را دعوت می‌کرد و من خودم هر چیزی که از مسائل دینی و مذهبی از قبل از انقلاب دارم از ایشان است. ایشان ذاتا مدیر بود و هر جایی که شرکت می‌کرد چه قبل از انقلاب که من در یک کارخانه ای کار می‌کردم و ایشان رییس ما بود، چه بعد از انقلاب و چه در ورزش که اثرات آن را همه چه در والیبال و چه در کشتی دیدیم و به این هم اکتفا نمی‌کرد و همیشه که من در فدراسیون دو و میدانی یا والیبال یا معاون وزارت ورزش یا دبیر کل المپیک بودن زنگ می‌زد و نصیحت می‌کرد و می‌گفت به چه شکلی عمل کن. حواسش به همه بود و مسائل اخلاقی یکی از مسائل مهمی بود که ایشان تاکید می‌کرد و به سمت آن می رفت و همه را به آن سمت سوق می‌داد.
او ادامه داد: در فدراسیون والیبال پیش‌نمازی آورده بود که الان هم نماز ایشان را خواندند. مراسم های نماز جماعت و هیئت هایش همیشه زبان‌زد بود و انشاالله خداوند با این اعمال بزرگی که ایشان ذخیره کرد و برد بتواند نقطه ای برای او در آخرت باشد.
رییس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص شرایط فوتبال کشور بیان کرد: شرایط خوبی است و ما از یک رکود کرونایی بیرون آمدیم. تیم ملی که دغدغه اصلی فدراسیون است خوب است و به نظر من باید الان تدارکات خوبی انجام شود و تیم های بانوان و جوانان و نوجوانان و فوتسال هم انشاالله شکل خودش را بگیرد. ما باید اول آسیا باشیم و باید بهترین باشیم و بتوانیم در مسابقات جهانی نتیجه بگیریم. این پتانسیل و ظرفیت را داریم و انشاالله که در این جهت هم قدم برداریم.
او در پاسخ به این سوال که چقدر تعامل مجلس را در خصوص بند یک اساسنامه مثبت می‌بیند، عنوان کرد: من بارها گفتم این بند از 16 سال پیش که من فدراسیون فوتبال را تحویل گرفتم باید اصلاح می‌شد. ما بارها بردیم ولی متاسفانه اقدامی برای اصلاح آن نشد. الان مجلس باید این تعامل را انجام بدهد. مجلس نماینده های مردم است و دغدغه مسائل مملکت را دارد و این تغییر اساسنامه به نفع است و می‌تواند هم مشکلات ما را در سطح جهانی حل کند و هم در داخل فدراسیون فوتبال نیاز ندارد دولت بالای سرش باشد. مجمع فدراسیون فوتبال خودش یک دولت فوتبالی است و از همه اقشار در آن هستند و می‌تواند خودش را اداره کند.
کفاشیان در پایان در خصوص حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا گفت: این وضعیتی که الان حذف کردند اگر ما هم مثل گذشته عمل کنیم باز هم حذفیات ادامه دارد. درست است که این باشگاه ها درست نمی‌شوند. مواردی هست که مثل همین اساسنامه فدراسیون فوتبال درست است که ما خودمان در فدراسیون فوتبال بودیم اما دولت و مجلس باید پا پیش بگذارند و قوانین را اصلاح کنند. قوانینی هم برای همین باشگاه ها و حرفه شدنشان لازم است مثل حق پخش و بحث های اساسنامه ای و مالکیت را باید دولت قدم بگذارد. یکی هم بحث مدیریت است؛ الان هر جایی که آقای یزدانی خرم بیش از 15 سال در والیبال بود و زحمت کشید و اثرات خودش را گذاشت، اینکه یک مدیر فوتبال یک سال یا یک سال و نیم باشد و برود و شخص دیگری بیاید و تا می‌خواهد بفهمد چه خبر است باید کنار برود و عوض شود. من اگر توانستم در فوتبال قدم هایی برداریم بخاطر هشت سال و نیمی بود که در راس ریاست فدراسیون فوتبال بودم و توانستم قدم هایی را بردارم. ثبات مدیریت مساله ای هست که باید در این باشگاه ها اتفاق بیفتد و این به نفع فوتبال کشورمان است.

 


منبع: ورزش 3