صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

بیا با هم این شب تلخ را فراموش کنیم؛ احمد نور!

هر ستاره ای روز بد دارد؛ زندگی ادامه خواهد داشت و احمد نور هم این شب تلخ را قطعا فراموش می کند.

احمد نوراللهی در دیدار شباب مقابل شارجه دو پنالتی از دست داد و یکی از دلایل حذف پرحادثه تیمش از مرحله یک چهارم نهایی جام ریاست جمهوری امارات لقب گرفت. هافبک شماره هفتت شباب در این دیدار یک پنالتی در جریان مسابقه و یکی هم در ضربات پنالتی از دست داد و طبیعتا در چنین شرایطی تیغ انتقادات هواداران چنین بازیکنانی را مجازات می کند و شاید هم حرجی نیست.
هافبک خوش فکر و خلاق فوتبال ایران در اوایل فصل تابستان و بعد از سال ها درخشش در ترکیب پرسپولیس و تیم ملی و مقبول واقع شدن در بین تمامی سرمربیان بزرگ شاغل در فوتبال این کشور، تصمیم گرفت بالاخره در سن 28 سالگی بالاخره طعم تجربه بازی کردن در خارج از ایران را هم چشیده و به پیشنهاد خود از تیم شباب الاهلی پاسخ مثبت دهد.
اگرچه این بازیکن خوش اخلاق در نامه خداحافظی خود با هواداران پرسپویس تلاش کرد هر چقدر که ممکن است با صلح و آرامش به قول خودش به طور موقت از این تیم جدا شود، اما صفت بارز "بد بدرقگی" در بین برخی هواداران متعصب فوتبال اجازه نداد این جدایی نیز با احترام متقابل و در حقیقت "دل خوش" صورت پذیرد.
یک مسائله ساده و ورای ابعاد احساسی (که البته نقش مهمی در فوتبال ایفا می کند) وجود دارد؛ همانگونه که یک باشگاه در پایان یک فصل ضعیف یک بازیکن حق دارد نام او را در لیست مازاد و فروش قرار دهد، در سوی مقابل نیز یک بازیکن به دلایلی از جمله تلاش برای بازی کردن در یک تیم بهتر و البته پیشرفت مالی در زندگی شخصی، تیم یا فضای دیگری را برای بازی کردن انتخاب کند.
این رابطه دو طرفه است؛ اگر امثال احمد نور در پرسپولی اسم و رسمی پیدا کردند، این تیم نیز بدون درخشش این بازیکنان این دوره تاریخی را رقم نمی زد. چه بسا در دهه 80 و 90 بازیکنانی با اسامی پرطمطراق هم لباس این تیم را به تن کرده و کسری از این نسل هم در پرسپولیس خوب ظاهر نشدند.
یک بار داستان احمد نور و جدایی او از پرسپولیس را مرور کنیم؛ برخی از هواداران این تیم گله مند هستند که این بازیکن در شرایطی حساس و پیش از شروع لیگ و البته جدال با الهلال تصمیم به جدایی گرفت. یک بار به صورت تاریخی نگاه کنیم که کدام یک از این موارد در تابستان سال های 99، 98 یا 97 وجود نداشت؟
پرسپولیس در همه تابستان سال های اخیر آماد شرکت در لیگ و البته معمولا مراحل حذفی لیگ قهرمانان می شود. پس در حقیقت هر فصلی احمد نوراللهی تصمیم به جدایی می گرفت همین اتهام به او زده می شد که در "شرایط حساس کنونی" پرسپولیس را ترک کرده است. همچنین این بازیکن دقیقا یک سال قبل پیشنهادی بالای یک میلیون دلار از لیگ ستارگان قطر داشت و به خاطر حضور پرسپولیس در مرحله گروهی متمرکز و در ادامه مراحل بعد آسیا، باز هم تصمیم به ماندن گرفت.
فراموش نکنیم به دلایلی قراردادهای احمد نوراللهی در سال های اخیر با پرسپولیس چندان گزاف نبود و بی تردید او گرچه کیفیت بالایی داشته و شاید در بین پنج بازیکن برتر لیگ قرار داشت، اما شاید به اندازه حق خود پول نگرفت.
همچنین هواداران پرسپولیس بهتر است بدانند بعد از جدایی برانکو و بروز برخی تغییرات در شرایط تیم، اوضاع به طور کامل باب میل احمد نوراللهی نبوده و این بازیکن به دنبال تجربه چالشی جدید در دوران ورزشی خود بود و به همین علت به پیشنهاد شباب الاهلی پاسخ مثبت داد.
همچنین احمد نور در هفته های ابتدایی حضور در کشور امارات نیز مسائل و چالش هایی (شخصی) را برای انطباق یافتن با فضای زندگی و فوتبال این کشور را تجربه کرده و البته خوشبختانه موفق به گذر از سد آن شد.
نکته مهم دیگر؛ تصمیم احمد نوراللهی برای جدایی از پرسپولیس در پایان فصل قطعی نبود و به همین علت شاید تنها یکی دو هفته طول کشید که او در این رابطه به جمع بندی نهایی برسد. باشگاه نیز علیرغم اعلام مواردی شاید متفاوت از واقعیت در مقابل انظار عمومی، نتوانست (یا نخواست) شرایط نه چندان عجیب ماندن احمد نوراللهی در پرسپولیس را فراهم کند و به این علت او تنها و تنها دو هفته بعد از قهرمانی پرسپولیس، جدایی خود را رسما اعلام کرد.
کمی که به زندگی شخصی بازیکنان نزدیک می شویم، متوجه خواهیم شد که از روملو لوکاکو و رونالدو گرفته تا مجتبی محرمی و سروش رفیعی، زندگی شخصی احمد نوراللهی نیز متفاوت از آنی بود که ما هفته ای یک بار 90 دقیقه از تلویزیون تماشا می کنیم. زندگی بر خلاف تصور ما برای یک بازیکن تنها انجام یک بازی در مقابل چشم هواداران نیست و گاهی مسئولیت شخصی، همانگونه که خود بازیکنان نیز هنگام درد و دل با صراحت بدان اشاره دارند، از اولویت بالاتری برخوردار است.
البته همانند همه بازیکنان بزرگ در سراسر دنیا، احمد نوراللهی نیز یک بار از کوره در رفته و یک استوری حساسیت برانگیز خطاب به گروه فحاش هواداران نشان داد. به هر حال علیرغم آن اشتباه در فینال آسیا و البته موقعیت سوزی در دربی رفت فصل گذشته، شاید احمد نور با خودش تصور می کرد پاسخ گذشتن از آن پیشنهاد هنگفت در تابستان سال قبل، این حجم از انتقاد نبوده است. اما حتما اگر از خود او هم سوال کنید شاید الان از آن استوری پشیمان باشد.
البته تمام روزهای کوتاه حضور احمد نوراللهی در تیم الشباب و فوتبال امارات معطوف به شب تلخ گذشته برابر الشارجه نیست. این هافبک تکنیکی و گلزن در این فصل و در دوران کوتاه حضور خود در امارات شب های درخشانی هم داشته و بارها مورد تمجید هم قرار گرفته است.
همچنین باشگاه شباب الاهلی بعد از ادغام شدن این دو باشگاه و به علت برخی اختلافات در بین کادر مدیریتی، هنوز به قادر به ثبت قرارداد بازیکنان خارجی جدید خود نبوده و در واقع تمام بار این تیم بر دوش احمد نوراللهی، مهدی قایدی و دروازه بان این تیم است و با حل این مشکلات، شرایط برای شباب الاهلی بهتر هم خواهد شد.
این استوری و عذرخواهی محترمانی احمد نور از هواداران شباب الاهلی به شدت مورد توجه هواداران پرسپولیس قرار گرفته و شاید با واکنش های عجولانه و تند مواجه شده است.
احمد نوراللهی در سال های اخیر اغلب بازیکنی خوش اخلاق، موجه و البته تاثیرگذار در موفقیت های پرسپولیس و تیم ملی بوده و حتی به  تایید اغلب کارشناسان، جدایی او از پرسپولیس نقش مهمی در افت نسبی این تیم در فصل جاری داشته است.
ستاره ای که هم مورد تایید برانکو بود، هم کی‌روش و ویلموتس و اسکوچیچ و کالدرون و یحیی و ... دیشب شاید نتوانست احمد نور همیشگی باشد؛ اما بازیکنی که دوران تلخ و انزوای سربازی و نیمکت نشینی و مصدومیت را تحمل کرده، حتما خیلی زود دوباره در لباس تیم ملی و شباب الاهلی شایستگی خود را ثابت خواهد کرد. پس تا درخشش دوباره و نقش آفرینی در صعود زودهنگام تیم ملی به جام جهانی؛ محکم باش احمد نور.

 


منبع: ورزش 3

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۲۲۹
تاریخ: ۱۴۰۰/۱۰/۲۹     ساعت: ۱۴ : ۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024