۱۴۰۰/۳/۲۹ - ۱۵ : ۵۷

پیش‌بازی پرتغال - آلمان؛ رونالدو به دنبال رکورد

پیش‌بازی پرتغال - آلمان؛ رونالدو به دنبال رکورد

به گزارش فوتبالی، راند دوم دیدارهای حساس گروه آخر یورو امشب برگزار می‌شود. دیداری که آلمان در آن احتیاج مبرمی به برد دارد اما پرتغال هم که دوست ندارد صعودش به روز آخر بکشد نمی‌خواهد مقابل حریف کم بیاورد.
آلمان در بازی اول قربانی قرعه‌اش شد و مقابل مدعی اصلی فتح جام قرار گرفت. فرانسه. آلمانی ها البته در دیدار اول اصلا ضعیف کار نکردند و شانس به تساوی کشیدن کار را داشتند اما به طور کلی می‌توان از نمایش‌شان پیش‌بینی کرد که این بار اصلا اوضاع برای آن‌ها کامل و بی‌نقص و رویایی نیست. فرانسه با یک فوتبال منطقی پس از به ثمر رسیدن گلش عقب نشست و آلمانی نتوانستند کار را به تساوی بکشانند. آن‌ها امشب باید برنده شوند تا به جام برگردند و حتی می‌دانند تساوی ممکن است صعودشان را به خطر بیندازد اما برد مقابل پرتغال آماده کار راحتی نیست.
پرتغال در نیمه اول دیدار مقابل مجارستان چندان خوب کار نکرد اما ذهنیت برنده این تیم و تجربه رونالدو باعث شد دیداری که تا دقیقه 84 بدون گل در جریان بود در نهایت با برد مقتدرانه پرتغال به پایان برسد. رونالدو هم برای این بازی انگیزه خاصی دارد. او در آستانه شکستن رکورد دایی قرار دارد و دوست دارد این رکورد به زودی شکسته شود. به طور کلی پرتغال در هافبک و حمله پر از ستاره است اما اینکه آیا این ستاره‌ها می‌توانند در کنار هم هم موفق باشند مشخص نیست. در بازی اول، هم فرناندز خوب کار کرد و هم ژوتا اما آیا مقابل حریف درجه یکی مانند آلمان هم این نفرات می‌توانند گره‌گشا باشند؟
شانس پرتغال با توجه به روحیه خوب و استرس کمتر نسبت به آلمان بیشتر است اما آلمانی‌ها آن قدر منطقی بازی می‌کنند که ممکن است از همین بازی ورق برای آن‌ها برگردد.
***
این دو تیم تا امروز 18 بار رو در روی هم قرار گرفته اند. 3 بار پرتغال برده و 10 بار آلمان. 5 تساوی هم در کارنامه دو تیم ثبت شده.
أخرین بازی دو تیم در چهارچوب جام جهانی 2014 برگزار شد که در آن دیدار آلمان 4-0 برد. آخرین برد پرتغالی ها مقابل آلمان به یورو 2000 برمی‌گردد که در خانه‌شان 3-0 برنده شدند.
***
ترکیب احتمالی آلمان از نگاه بیلد: نویر – هوملز – گینتر – رودیگر – گوندوغان - کروس – کیمیش – گوسنس – مولر – هاورتز - گنبری
ترکیب احتمالی پرتغال از نگاه بیلد: روی پاتریسیو – روبن دیاس – پپه – گوریرو – سمدو – دنیلو – کاروالیو – برونو فرناندز – برناردو سیلوا – ژوتا - رونالدو

 

منبع: آخرین خبر