مطالب حوزه اقتصادی

۱۴۰۲/۹/۲۷ - ۲۳ : ۱۲

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۸ آذر ۱۴۰۲

قیمت طلا و سکه امروز با کاهش ۱۰۰ تومانی دلار روند نزولی داشت. با وجود اینکه انس جهانی طلا افزایش محدودی نیز داشت اما روند نزولی بازار ارز، سکه‌ امامی را در آستانه برگشت به کانال ۲۸ میلیونی قرار داده است.
۱۴۰۲/۹/۲۷ - ۲۳ : ۱۱

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش: امکان سوخت گیری با کارت از صبح فردا فراهم هست

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده نفتی گفت: تاکنون ۴۰۰۰ جایگاه وارد مدار شده اند و در تلاش هستیم تا ساعات آینده شرایطی را فراهم کنیم تا مردم با استفاده از کار سوخت خود بتوانند فرایند سوخت گیری را انجام دهند.
۱۴۰۲/۹/۲۷ - ۲۳ : ۱۰

قرارداد سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار به زودی نهایی می‌شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه قرارداد سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار به‌زودی نهایی می شود، گفت: فردا ۴۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بندری و دریایی امضا می شود.
۱۴۰۲/۸/۳ - ۱۰ : ۲۷

پیش‌بینی جدید رییس اتحادیه طلا از قیمت‌ها

فعالان بازار اعتقاد دارند که نوسان شدید قیمت‌ها در بازار، موجی از کاهش تقاضا را رقم زده است، به طوری که سکه‌بازان و حتی خریداران طلا، در شرایط کنونی فرار را بر قرار ترجیح داده‌اند.
۱۴۰۲/۸/۳ - ۱۰ : ۲۱

خبر معاون وزیر صنعت برای متقاضیان خودروهای خارجی

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ضمن اشاره به پرداخت ۲۵۰ میلیون یورو برای واردات خودرو، گفت: در حال حاضر خودروهای موجود در ایران را عرضه می‌کنیم که حدود ۸ هزار و ۵۰۰ خودرو می شود.
۱۴۰۲/۸/۳ - ۱۰ : ۲۱

آلمان سومین اقتصاد بزرگ جهان می‌شود

طبق پیش‌بینی جدید صندوق بین‌المللی پول (IMF)، تولید ناخالص داخلی اسمی آلمان در سال ۲۰۲۳ از ژاپن پیشی خواهد گرفت و این قدرت اروپایی را به جایگاه سومین اقتصاد بزرگ جهان ارتقا می‌دهد.
۱۴۰۲/۸/۳ - ۱۰ : ۲۱

تعداد کارمندان دولت کم می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که تا پایان اجرای برنامه هفتم توسعه، مجموع کارکنان دستگاه‌های اجرایی ۱۵ درصد کاهش پیدا کند.
۱۴۰۲/۸/۲ - ۱۵ : ۸

به تولیدکننده سخت می‌گیریم به واردکننده یارانه می‌دهیم

پس از گذشت ۳ ماه از آیین‌نامه تصویبی اداره تجهیزات پزشکی هیچ خروجی مثبتی از آن مشاهده نشده است و تأمین‌کنندگان و تولیدکنندگان همچنان از وضعیت موجود ناراضی هستند.
۱۴۰۲/۷/۳۰ - ۱۲ : ۲۳

زمان پرداخت مرحله جدید وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان اعلام شد

رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور از پرداخت ۲۱۳ هزار وام ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی طی سال گذشته خبر داد و درباره پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی در مرحله چهارم گفت: زمان ثبت‌نام مرحله چهارم وام تا ۳۰ مهرماه تکمیل و پرداخت آن آبان‌ماه انجام خواهد شد.
۱۴۰۲/۷/۳۰ - ۱۲ : ۲۲

محکومیت ۱۰ هزار میلیارد ریالی یک خودرو ساز داخلی

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت ۱۰ هزار میلیارد ریالی یک شرکت خودرو ساز داخلی و بازگرداندن ۲۵۹ میلیارد ریال به خریداران خبر داد.
۱۴۰۲/۷/۳۰ - ۱۲ : ۲۱

وام ۲۰۰ میلیونی برای تاکسی‌های ون فرسوده جهت جایگزینی با «سورن پلاس»

مدیر نوسازی ناوگان سازمان تاکسیرانی شهر تهران از اختصاص وام ۲۰۰ میلیونی با کارمزد ۸ درصدی برای نوسازی ون‌های فرسوده خبر داد.
۱۴۰۲/۷/۳۰ - ۱۲ : ۲۰

معاون وزیر کار: کاهش بیکاری رکورد ۱۷ ساله را شکست

معاون اشتغال وزارت کار از افزایش اشتغال حدود ۳۱۵ هزار نفری نیروی کار فارغ التحصیلان در تابستان ۱۴۰۲ خبر داد و گفت:نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در تابستان ۱۴۰۲ برابر ۱۲درصد اعلام شده است که کمترین نرخ بیکاری در ۷ ساله گذشته است.
۱۴۰۲/۷/۲۶ - ۱۱ : ۵۰

قیمت نفت جهش یافت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا با تشدید تنش در خاورمیانه و نگرانی‌ها نسبت به احتمال مختل شدن عرضه نفت این منطقه، افزایش یافت.
۱۴۰۲/۷/۲۶ - ۱۱ : ۴۹

اتصال ۴۸ هزار مودی مالیاتی به سامانه مودیان

قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان پس از سه سال بلاتکلیفی در دولت سیزدهم اجرایی شد و در کمتر از حدود پنج ماه، ۴۸ هزار مودی به این سامانه پیوستند.
۱۴۰۲/۷/۲۶ - ۱۱ : ۴۸

قیمت ۸ محصول ایران‌خودرو اعلام شد

شورای رقابت در جلسه روز گذشته خود (سه‌شنبه ۲۵ مهر ماه) بر اساس مصوبه ۶۱۱، قیمت هشت محصول گروه صنعتی ایران‌ خودرو را که فاقد قیمت بودند را تعیین کرد.
۱۴۰۲/۷/۲۶ - ۱۱ : ۴۷

ورود ۷۹ میلیون ایرانی به چرخه «صدک‌بندی»

چندی پیش بود که معاون وزیر رفاه با اشاره به تغییر دسته‌بندی درآمدی خانوارها از «دهک» به «صدک»، اعلام کرد که احتمال اضافه، حذف و تغییر میزان «یارانه» خانوارها وجود دارد و این درحالیست که روز گذشته سخنگوی دولت نیز از ارتقای شیوه دهک‌بندی‌ها به صدک‌بندی خبر داد و گفت که به جای اینکه فردی از نظر مالی در ۱۰ دهک باشد، هر دهک به ۱۰ قسمت تقسیم می‌شود.
۱۴۰۲/۷/۲۳ - ۱۴ : ۲۶

پرداخت بدهی ۸۵ هزار میلیارد تومان ایران به صندوق‌ بین‌المللی پول

تصویبنامه هیات وزیران درخصوص مجاز بودن بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تامین و پرداخت مبلغی بابت تسویه بدهی ناشی از تعهدات جمهوری اسلامی ایران به صندوق بین المللی پول به منظور تعدیل ارزش ریالی ابلاغ شد.
۱۴۰۲/۷/۲۳ - ۱۴ : ۲۶

اخطار تکمیل وجه برای پروژه مسکن صفر درصدی!

درحالی ساخت برخی پروژه‌های نهضت ملی مسکن هنوز آغاز نشده که راه و شهرسازی تهران با ارسال پیامک هشدار از متقاضیان خواسته آورده خود را به ۲۲۰ میلیون تومان افزایش دهند.
۱۴۰۲/۷/۲۳ - ۱۴ : ۲۵

موافقت وزارت صمت با افزایش 20 درصدی قیمت لاستیک

دبیر انجمن صنفی صنعت تایر ایران مدعی موافقت وزیر صمت با گرانی ۲۰ درصدی لاستیک شد.
۱۴۰۲/۷/۲۳ - ۱۴ : ۲۵

خودروهای وارداتی نیامده میلیاردی شدند!

مهم‌ترین هدف از واردات خودرو ایجاد بازار رقابتی برای خودروهای وارداتی و ارزان شدن آن‌ها بود. حال با ورود چند دستگاه، مشاهده می‌شود که قیمت‌های میلیاردی برای این خودروها در نظر گرفته‌اند.